El Fòrum de Debats organitza per al proper divendres, 4 d'abril, una conferència amb el títol de "Què menjaven els catalans de 1714", que anirà a càrrec de Núria Bàguena, professora especialitzada en la història i el patrimoni culinaris. Aquest acte s'emmarca en les celebracions del Tricentenari dels fets de 1714 -conquesta de Barcelona per les tropes de Felip V- i compta amb el suport de l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Vic i de la Comissió Osona 2014. També hi ha col·laborat l'Escola d'Hostaleria de Tona en l'aspecte pràctic del tema.
La conferència tindrà lloc a l'Auditori de l'Antiga Caixa Manlleu, Rambla Hospital, 11, de Vic, i començarà a les 8 del vespre. Com és habitual anirà seguida de col·loqui.
El Fòrum de Debats ha volgut col·laborar en els actes del Tricentenari que se celebren enguany amb l'organització d'aquesta conferència en què es tractarà d'una qüestió força important per tal de conèixer un dels aspectes fonamentals en totes les societats: el de l'alimentació i la cuina. Així doncs, la xerrada permetrà informar-nos de com s'alimentaven els nostres avantpassats del segle XVIII, de les diferències en aquesta qüestió entre els diferents estaments o classes socials i de la repercussió que el setge i conquesta de Barcelona, i altres ciutats catalanes, van tenir en aquest àmbit.
La conferència anirà a càrrec de Núria Bàguena, professora especialitzada en la història i el patrimoni culinaris, llicenciada en Humanitats, investigadora de l'evolució i la història de la cuina, cuinera i assessora gastronòmica. Ha escrit nombrosos llibres sobre la matèria d'entre els que podem destacar “Cuinar i menjar a Barcelona (1850-1900)”, “De l'antiga Roma a la teva cuina...” També és coautora d'una gran quantitat de llibres i de més de 100 articles sobre la qüestió. Imparteix cursos especialitzats sobre temes gastronòmics en escoles i universitats i ha realitzat més de cent conferències. Assessora de patrimoni culinari ha realitzat, també, diverses exposicions com “Llibres de cuina a Catalunya”, “Del raïm al vi i al cava”, “La cuina medieval catalana”, “Els menjars de Nadal”, etc. Actualment és l'assessora gastronòmica de la sèrie "La Riera" que s'emet per TV3.
Fòrum de Debats: «Què menjaven els catalans de 1714»
Conferència de Núria Bàguena, professora especialitzada en la història i el patrimoni culinaris
ARA A PORTADA
-
Vic inicia el procés per declarar els gegants i els caps de llúpia com a bé cultural d'interès local Irene Giménez Vinyet
-
-
Salut reforça l'atenció ambulatòria a Osona amb el nou hospital de dia del Consorci Hospitalari de Vic Redacció
-
Advocats d'Osona interposa una denúncia per la infiltració de mossos a les assemblees de docents Redacció
-
Publicat el
02 d’abril de 2014 a
les 14:39
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Osona celebra el Dia Internacionals dels Museus 2026
-
Cultura i Mitjans
Lidia Fàbregas serà la nova directora del Museu d'Art Medieval de Vic
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 1, 2 i 3 de maig
-
Cultura i Mitjans
Gestionar un ramat i produir formatge artesà, alguns dels reptes del nou joc de taula d'en Peyu
-
Cultura i Mitjans
Festa Verdaguer 2026: Folgueroles i Barcelona reivindicaran el poeta «més rebel» amb més de 30 actes
-
Cultura i Mitjans
Els fogons de Can Fabes reviuen a Tona per retre homenatge al cuiner Santi Santamaria
