La bruixeria trasllada Centelles a l’Edat Mitjana

El Cau de Bruixes escalfa motors amb dues conferències i un sopar. Dissabte, activitats i propostes a dojo, per a tots els públics.

Publicat el 29 de gener de 2010 a les 18:33

El Cau de Bruixes de Centelles. Foto: Xevi Mas

Una conferencia sobre Joan Amades i les bruixes, a càrrec de Joan Grau, ha donat aquest dijous 28 de gener el tret de sortida d’una nova edició del Cau de les Bruixes de Centelles. El divendres, el programa continua amb una altre xerrada sobre els secrets de la vidència, amb Rosa Collelldevall, i el sopar amb bruixes. Aquestes activitats actuaran com a preàmbul de la gran festa, que se celebrarà el dissabte 30 de gener, amb activitats i propostes per a tots els gustos.

El Cau de Bruixes agafa prestada la tradició oral, de molt dubtosa reputació, i remunta els seus orígens al segle XVII, en plena cacera de bruixes generada per les autoritats civils i eclesiàstiques. A la zona es varen donar diversos episodis, amb bruixes penjades incloses. Des de llavors, i per una raó difícil de constatar, les dones nascudes a Centelles sempre han tingut fama de bruixes.

Prenent com a referència aquest bagatge, els carrers del nucli antic de Centelles s’engalanaran per traslladar-se durant unes hores a l’Edat Mitjana. El certamen ofereix un Mercat Màgic, amb més de 100 parades, on es poden adquirir productes relacionats amb l’esoterisme, l’astrologia o les tècniques de salut alternatives. També el Carrer Isotèric, per conèixer tot allò relacionat amb l’enigmàtic món del futur, amb especialistes del tarot, pènduls i lectures de mans.

La particular fira es complementa amb altres espais, entre els que destaca el Bosc Embruixat, on el visitant podrà provar els tastets de bruixa i les tisanes de boc. Per emocions fortes, no es pot obviar el Call de les Puces. I per als més joves, la Cova del Boc, amb concerts durant tota la nit. A més, el programa ofereix una trentena d’activitats complementàries, molt diverses i per a tots els públics, que abasten des de jocs i tallers infantils, exposicions i conferències, fins a maquillatge, rituals i fins i tot jocs de rol, sense oblidar les cercaviles i el correfoc, on debutaran els nous Diables de Centelles. Una altra de les cites atractives és l’elecció de la bruixa de l’any, títol honorífic que s’atorga a una dona que hagi tingut participació activa en la vida del poble.

“La gent pot venir pel matí, amb la família i els nens, i passar un dia d’allò més bo. No s’avorriran, hi ha propostes de sobres”, explica Toni Carrasco, un dels membres de l’organització. “Centelles es converteix durant un dia en un gran parc temàtic de la bruixeria i l’esoterisme”, conclou.

El plat fort del programa tindrà lloc el dissabte a la plaça Major, amb el muntatge “El Misteri de Centelles, amb Gog i Magot i Pierrot Teatre. Es tracta d’un espectacle - ritual que representa la tradició i la modernitat amb monjos, bruixes, la Ció i el Boc, un gran drac i robots digitals automatitzats.

Per aquell que vulgui endinsar-se en descobrir la màgia i els misteris de l’entorn del poble, hi ha preparada una ruta. Sortida a les 12 hores, davant de l’Ajuntament.

La festa es prolongarà fins al diumenge, ara ja amb molta menys activitat, amb el Mercat Màgic i un concert de música sacra.

- Programa del Cau de Bruixes

Fotos del Cau de Bruixes
- 2009
- 2006