L'Agrupació sardanista La Riallera ha estat la guanyadora del II Premi Somvic, que es va lliurar el passat dijous al Centre Cívic de Can Pau Raba. Els Sagals d’Osona i els Geganters del Carrer de la Riera van ser finalistes.
Carles Puigferrat, actual president de l'entitat, ha recollit el guardó al reconeixement cívic de l'associació sardanista. Puigferrat es va mostrar molt agraït ja que la colla es va crear fa més d'un lustre i encara no havien rebut cap premi per la seva tasca "social, cívica i formadora".
Roger Albert Casanova, president dels geganters del Carrer de la Riera, i Lluís Casellas, president dels Sagals Osona, han estat els representants de les seves respectives entitats encarregats de recollir el guardó com a finalistes. Segons Joan López, portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Vic, "totes tres entitats són guanyadores ja que posen el seu gra de sorra en defensa de la cultura tradicional catalana".
S'ha aprofitat l'acte per presentar l'associació Somvic, entitat que aglutina persones de la societat civil amb ganes de treballar per la ciutat de Vic. Està oberta a tothom. Maria Balasch va destacar-ne el caràcter apolític tot i que "donaran suport als dos Joans", els actuals regidors d'ERC a l'Ajuntament de Vic.
En relació a Somvic, López va afegir que els moviments de la societat civil han de ser reconeguts "perquè des de la repressió que han substituït moltes tasques que havien d'executar les institucions i no els pertocava".
L'acte ha estat dirigit per Xevi Font, membre de Ventall Teatre. El quadre utilitzat pel cartell dels premis 2011 és d'Issa Basset, artista que l'ha creat per l'ocasió.
La colla sardanista La Riallera ha trigat un lustre a rebre el seu primer guardó
L’entitat guanya el II Premi Somvic.
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 11 de setembre de 2011 a les 11:15
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de juny
-
Cultura i Mitjans Pla i Peyu desconnecten Shakespeare a la 313
-
Cultura i Mitjans «L'educació antiracista ha de començar des de petits»
-
Cultura i Mitjans «Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic
-
Cultura i Mitjans La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals