La Fira de la Muntanya de Vic proposa una vintena d'activitats de lleure

El certamen, amb 53 expositors, incorpora la Fira del Llibre de Muntanya del Collsacabra | Escalada en gel, rocòdrom, la burricleta, esquí o trial, alguns dels esports que s'hi poden practicar

Publicat el 08 de novembre de 2013 a les 19:01
La Fira de Muntanya, aquest divendres a la tarda. Foto: Adrià Costa

La 33a edició de la Fira de la Muntanya de Vic ha obert les portes aquest divendres a la tarda al recinte firal de Vic. El certamen s'allargarà fins al diumenge, 10 de novembre. Durant aquests tres dies, la ciutat de Vic es tornarà a convertir en el punt de mira dels professionals i dels amants de la muntanya.

La programació presenta un total de 20 activitats, 23 conferències i 19 presentacions de luxe. Els horaris són de cinc a vuit de la tarda, aquest divendres; i de deu del matí a dues del migdia, i de quatre a vuit de la tarda, el dissabte i el diumenge.

Enguany, i com a novetat, s’incorpora al certamen la Fira del Llibre de Muntanya del Collsacabra, que arriba a la seva dotzena edició amb algunes variants respecte als seus orígens. En primer lloc, per segon any consecutiu, amb un matís en el seu nom, Fira del llibre, turisme i esports de muntanya; i, per altra banda, amb un canvi d’ubicació significatiu, ja que es trasllada a Vic, per tal de garantir-ne la seva continuïtat, tal com ja va anunciar aquest diari .

La regidora de Fires i Mercats de l’Ajuntament de Vic, Montserrat Rovira, en l’acte de presentació, fa uns dies, va destacar la fusió de les dues fires, que comportarà una presència de 53 expositors, amb moltes més activitats: “Dues fires en una, però mantenint cadascuna la seva idiosincràsia”.

Per la seva banda, el president de l’Associació dels Cingles del Collsacabra, organitzadors de la Fira del Llibre, Francesc Sanahuja, va voler deixar clar que els ha costat fer el pas, però continuar al Collsacabra  hauria suposat un futur incert. Sanahuja va afirmar que serà una fira on l’alimentació i la gastronomia de la muntanya seran els protagonistes, adreçada al turisme i als mateixos esportistes.

Seguint la línia de la darrera edició, la Fira de Muntanya de Vic ha dissenyat un concepte per a nous temps, on tot visitant pot divertir-se i experimentar un gran ventall d'activitats de lleure a la muntanya. Es tracta d’una fira interactiva on l’esport es viu activament, un tast real amb l’objectiu de fomentar l’activitat empresarial i de lleure.  Un simulador d’escalada en gel, rocòdrom infantil, passeig amb poni, la burricleta, esquí de muntanya o trial són alguns dels esports que s’hi podran practicar.

El president del Club Esquí Vic, Jaume Bosch, es va reafirmar en el model de la fira i va recordar als assistents que hi són des de l’any 1980, com organitzadors i ara com a col·laboradors. Per a l’entitat, el certamen representa la primera trobada de la temporada amb els seus associats.
 
Un mercat de segona mà

Destacar que, un any més, el Mercat d’Ocasió és un dels eixos principals de l’esdeveniment. Durant els tres dies de la fira hi haurà una exposició i venda de material d’ocasió, dividit en dos espais: material de segona mà i zona outlet, amb la finalitat que els visitants puguin comprar material de qualitat i a molt bon preu.   
 

Més informació de la fira

Programa d’activitats de la fira



El mercat d’ocasió, aquest divendres a la tarda. Foto: Adrià Costa 
----------------------
Galeries de fotos:

Fira de Muntanya (2012)

Fira de la Muntanya 2 (2011)

Fira de la Muntanya 1 (2011)

Zona Enduro (2010)

Mercat de Muntanya Activa (2010)

Saló de la Muntanya (2008)

Campionat del Saló de la Muntanya d'escalada de dificultat (2008)

Marxa btt, a Vic (2007)

Saló de la Muntanya (2007)

Saló de la Muntanya (2006)

Saló de la Muntanya (2005)