La xarxa guifi.net ha arribat aquest cap de setmana als 10.000 nodes operatius amb més de 14.000 quilòmetres de xarxa. Guifi.net és una xarxa de telecomunicacions neutral que es vertebra a partir d'un acord d'interconnexió on cadascú al connectar-se estén la xarxa i obté connectivitat. Es va iniciar a Osona i, en aquests moments, té un ampli desplegament a zones rurals com el Lluçanès, amb dificultats d'accés a Internet a través de les línies telefòniques.
La xarxa va néixer amb la intenció de crear una xarxa informàtica alternativa, oberta i lliure entre aquells particulars, institucions, empreses i organitzacions que en volguessin formar part. La finalitat d'aquesta xarxa és crear un espai per connectar-se, aportar continguts i compartir recursos, entre els quals destaca la connexió a Internet de banda ampla.
“El mèrit és de milers de participants: usuaris, professionals, empreses i administracions gaudeixen d'una xarxa que continua creixent, motivats per les ganes de crear un espai on comunicar-se i portar Internet fins a on no hi arriba i per a tothom. Una xarxa que és de tots, que continua creixent, i que proposa noves i més justes solucions per al futur”, diuen des del web de la xarxa.
- Anar al web de guifi.net
- Notícies publicades de la guifi.net
La guifi.net traspassa el llindar dels 10.000 nodes
La xarxa de telecomunicacions oberta i lliure, que es va iniciar a Osona, ja té més de 14.000 km.
ARA A PORTADA
-
El ple de Vic tomba la moció de partits de l'oposició contra el tancament de l'alberg social Irene Giménez Vinyet
-
Dissolen a Gurb un grup criminal que emetia empadronaments fraudulents per facilitar el reagrupament familiar Redacció
-
El SEM renova de forma integral el transport urgent a les comarques de la Catalunya Central Pere Fontanals
-
Sense trens a l'R3 entre Vic i Torelló per les obres de millora del pont ferroviari sobre el riu Ges Redacció
Publicat el
28 de juny de 2010 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans La Universitat d’Estiu de la UVic-UCC arrenca amb la commemoració dels 200 anys de les Escoles Vedruna
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 5, 6 i 7 de juny
-
Cultura i Mitjans
Sant Julià de Vilatorta retorna a les arrels amb una nova edició del Keràmik
-
Cultura i Mitjans
Entre la calor i les flors: postals de primavera a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans Ramon Mas publica un assaig poètic i filosòfic que reflexiona sobre la pèrdua de les persones estimades
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 29, 30 i 31 de maig
