La llibreria La Tralla impulsa un nou Club de Lectura

Publicat el 03 d’octubre de 2008 a les 18:46
 
----
NOTA DE LA LLIBRERIA LA TRALLA
(enviat als participants del Club de Lectura)
 
Hola a tothom,
 
ahir al vespre vam presentar oficialment el Club de Lectura de la Llibreria La Tralla de Vic. Vam jugar molt millor que el Barça i no ens va caldre esperar al temps de descompte per guanyar el partit. El nostre ja estava guanyat abans de començar-lo.
 
La idea de fons del Club de Lectura és que en aquesta llibreria hi passin coses, no només es trafiqui amb llibres. I una de les moltes coses que hi començaran a passar és aquest Club de Lectura.  
 
Ens reunirem un dimecres al mes, de 2/4 de 9 fins a 2/4 de 10 del vespre, a la Llibreria La Tralla de Vic per parlar sobre un llibre que haurem proposat i llegit prèviament.
 
Poesia: ho coordinarà el Biel Barnils.
 
A les trobades no es contaran versos ni s’analitzarà formalment els poemes, sinó que es vol, sobretot, parlar del contingut, del missatge del poema, de tot allò que ens suggereix i de les múltiples interpretacions que hi volem donar. Es llegiran en veu alta, si els assistents ho voleu, els poemes que més hagin agradat. Per començar proposo llegir una breu antologia del poeta valencià V. A. Estellés Antologia poètica. Vint-i-cinc poemes de Vicent Andrés Estellés. Angle Editorial. Els propers mesos seguirem llegint autors com Gabriel Ferrater, Joan Vinyoli, Joan Salvat-Papasseit, Pilar Cabot, Pep Rosanes, Josep Checa, etc. Dit això, estic obert, sempre, a què proposeu autors i llibres de l’àmbit lingüístic català.
 
Narrativa: ho coordinarà l’Aitana Pujadas.
 
A les reunions intentarem aprofundir una mica més en la lectura que cadascú de nosaltres haurà fet d’un  títol determinat. Situarem l’obra, l’autor i a partir d’aquí serem lliures de parlar d’allò que volem: els personatges, l’estructura, els ideals, els errors, les frases... tot allò que ens suggereix una novel•la (les reflexions que normalment ens guardem al fons de la nostre ment). Intentarem compartir el gust de la lectura i que en sorgeixi quant més millor!!! (heu de recordar d’anotar totes les vostres idees per recordar-les el dia de la reunió).
 
A la presentació d’ahir vam escollir “El gènere com a element” com a temàtica per començar (llibres d’aventures, d’amor, de terror...). Així doncs, el primer llibre que llegirem és La mala dona. Marc Pastor. Editorial La Magrana. Guanyador del 1r premi crims de tinta. Animeu-vos i a gaudir de la lectura!!!
 
Assaig: ho coordinarà el Quico Sallés (el Club de Lectura més partisà de La Tralla!)
 
Podeu llegir tots o alguns dels títols que us proposo i en parlarem entre tots. Els criteris que hem seguit és brevetat, interès i transversalitat:
 
La idea d’Europa. George Steiner. Siruela. (46 pàgines que són l’òstia!), La dictadura de la incompetència. Xavier Roig. La Campana. (181 pàgines, però molt clares) i El banquer anarquista. Fernando Pessoa. Quaderns Crema. (80 pàgines molt denses)
I a cada trobada comentarem un capítol del llibre Plató i un ornitorrinc entren en un bar… Daniel Klein. La Campana. 
 
Dates i llibres a recordar:
 
Dimecres 5 de novembre a 2/4 de 9 del vespre trobada de poesia on es comentarà el llibre:
Antologia poètica. Vint-i-cinc poemes de Vicent Andrés Estellés. Angle Editorial.
 
Dimecres 12 de novembre a 2/4 de 9 del vespre trobada de narrativa on es comentarà el llibre:
La mala dona. Marc Pastor. Editorial La Magrana.
 
Dimecres 19 de novembre a 2/4 de 9 del vespre trobada d’assaig on es comentarà el llibre:
La idea d’Europa. George Steiner. Siruela.
La dictadura de la incompetència. Xavier Roig. La Campana.
El banquer anarquista. Fernando Pessoa. Quaderns Crema.
I a cada trobada comentarem un capítol del llibre Plató i un ornitorrinc entren en un bar… Daniel Klein. La Campana.
 
Els llibres els podeu demanar de préstec a qualsevol biblioteca pública o bé comprar-los a qualsevol llibreria.
 
Us podeu posar en contacte amb nosaltres al correu electrònic clubdelectura@latralla.cat, trucant al telèfon 93.885.32.28 o venint a La Tralla de Vic, doncs tots tres hi treballen matí, tarda (i nit?)
 
Tot i que ja us anirem informant per correu electrònic de tot el què afecta al Club de Lectura, us invitem a visitar latralla.blogspot.com, un blog on podeu informar-vos de totes les activitats que des de la Llibreria La Tralla anem realitzant.
 
Us animem també a escampar la bona nova d’entre totes les vostres amistats més lletraferides!
 
Cordialment,
 
Llibreria La Tralla