Aquest divendres, dia 18 de febrer, la llibreria la Tralla de Vic acollirà la presentació del llibre “Guerra i Postguerra de successió. La vida de Sebastià Casanovas, pagès del segle XVIII”, de Vicenç Pascual (Publicacions de l'Abadia de Montserrat). L’acte, que es farà a les 8 del vespre, anirà a càrrec de Josep Romeu i Bisbe i Josep Massot i Muntaner.
La Guerra de Successió, que és coneguda principalment per les conseqüències de la pèrdua de les llibertats catalanes, presenta altres aspectes no tan divulgats, com ara la repressió que es va desencadenar contra la pagesia del Principat. El relat dels abusos que va patir Sebastià Casanovas, constitueix un exemple que es pot estendre al comú del sector pagès.
La repressió contra la pagesia a la Guerra de Successió
Cultura i Mitjans
Vicenç Pascual ho recull en un llibre, que presentarà aquest divendres a la llibreria la Tralla de Vic.
ARA A PORTADA
-
Política Tona Avança i Junts per Catalunya concorreran plegats a les municipals del 2027: «És un acord natural» Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat L'Ajuntament de Tona reafirma el compromís de treballar per preservar el canyissar Irene Giménez Vinyet
-
Política Els comuns exigeixen al Govern que aclareixi el futur del CAP dels Caputxins de Vic Irene Giménez Vinyet
Publicat el
17 de febrer de 2011 a
les 19:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Torelló, de Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Arriba la 5a edició d'El So de les Pedres de Rupit i Pruit
-
Cultura i Mitjans
Osonament celebra 20 anys del projecte Parelles Artístiques
-
Cultura i Mitjans
El Lluçanès brilla amb el Cantilafont
-
Cultura i Mitjans
Festival Nits de Cinema Oriental de Vic: aquest és el palmarès de la 23a edició
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 17, 18 i 19 de juliol
