La Universitat de Vic (UVic) ha estrenat aquesta tarda nou web, amb una imatge totalment renovada, innovadora, lleugera, accessible i visual. El disseny, encarregat a Eumogràfic, és totalment diferent dels webs de la resta d’universitats catalanes, que sovint estan sobrecarregats de contingut. A diferència de l’anterior, el nou web té tota la informació en un primer nivell, i només passejant el ratolí per la pantalla de la portada es pot accedir a tots els continguts de manera fàcil i senzilla. Un dels fets importants del nou disseny és la seva integració, a tots nivells, a les xarxes socials.
La nova página principal és molt visual i amb el contingut estricte i necessari. S’ha fet una aposta important per la imatge de gran format i el contingut audiovisual, que permeti transmetre els valors de la UVic i l’ambient universitari. En aquest sentit, s’obre a la comunitat universitària la possibilitat de proposar fotos per a la pantalla principal, que retratin la universitat o transmetin els valors universitaris de la UVic des d’un punt de vista més real i personal. Desapareixen els banners publicitaris, als quals s’accedirà des de l’apartat “Destacats”.
El nou web és viu i permet la renovació i actualització constant de continguts. No hi ha una única forma de navegar, ja que es pot arribar a tots els espais segons si s’accedeix des del perfil d’usuari o per contingut.
Amb el nou web s’ha fet una gran aposta per l’apartat internacional i s’ha estrenat un nou apartat dirigit als centres de secundària anomenat Programa Secundària, que aglutina diferents activitats, concursos i premis dirigits als alumnes de batxillerat i cicles formatius de grau superior. Les activitats són en diversos formats (tallers, visites, jornades, etc.). L’objectiu del programa és que els alumnes consolidin matèries i conceptes a través de diversos formats i entorns i puguin treballar les matèries que s’imparteixen a secundària des d’altres punts de vista.
El canvi del web es troba en una la primera fase que inclou l’estructura de la pantalla principal i el disseny. El procés de construcció del nou web a tots els nivells només acaba de començar. Per això, durant aquest curs es faran reunions específiques amb tots els centres i serveis de la UVic per replantejar, si cal, l’apartat que els pertoca, ja que cada servei o centre serà el responsable de gestionar i editar els seus continguts.
Ara a portada
Publicat el 23 de setembre de 2013 a les 19:12
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Sant Julià de Vilatorta celebra el 46è Aplec Caramellaire
-
Cultura i Mitjans Vic ja ha escollit «La paraula del poble»
-
Cultura i Mitjans Sant Jordi a Vic: un centenar de parades ompliran de roses i llibres la ciutat
-
Cultura i Mitjans Cinc municipis amb encant d’Osona i el Lluçanès segons la IA