La UVic s’adhereix als actes de la Setmana de la Ciència

Publicat el 13 de novembre de 2008 a les 14:37

El dimecres 19 de novembre a les 12 h a Aula Segimon Serrallonga tindrà lloc la conferència “Planetes gegants del sistema solar i exoplanetes”, a càrrec d’Enric Garcia, enginyer en Telecomunicacions i doctor en Física de l’Observatori Esteve Duran de Seva. Aquesta xerrada s’emmarca en una exposició homònima que es troba al vestíbul de l’Aula Magna.

El dijous dia 20 a l’Aula Segimon Serrallonga tindrà lloc la Jornada Científica sobre l’energia “Medi ambient i energia: Nova concepció, nova cultura”, coordinada per la Dra. Carme Casas i Antoni Ferran (EPS).

S’han preparat quatre exposicions: “Reconeixement de bolets”, “Planetes gegants del istema Solar i exoplanetes”, “La recerca i la transferència de coneixement a la UVic” i “Llibres de ciència per recomanar i compartir”. Per als estudiants de batxillerat s’han programat els tallers: “Medi Ambient: El llarg viatge dels nitrats”; “El misteriós món de les proteïnes”; “Bioinformàtica: l’origen i el llenguatge de la vida”; “Reconeixement de bolets”; “Usem les matemàtiques per decidir amb arguments”; “Matemàtiques: A les eleccions tots els vots valen”; “Com trobar informació per al treball de recerca a la biblioteca” i “Taller d’Automàtica”.

Altres activitats previstes: Sortida naturalista, dissabte 15 de novembre, per recollir mostres per a l’exposició de bolets, organitzada conjuntament amb el Grup de Naturalistes d’Osona (ICHN); una presentació audiovisual, que acompanyarà a l’exposició de bolets, sobre “Els Bolets tòxics, document didàctic sobre els compostos responsables de la toxicitat del bolets”, realitzat pel grup classe de Química Aplicada de 1r curs de NHD, coordinat per: Dra. Consol Blanch i Eva Cervera. L’edició d’enguany l’ha organitzada l’Escola Politècnica Superior i ha estat coordinada per la Dra. Consol Blanch.