El xocolater Ramon Morató cloure aquest dijous, dia 8 de novembre, el cicle de cultura gastronòmica dels Dijous de l’Òmnium. La conferència, que inclou un petit tastet, porta per títol “Descobrir el cor de la xocolata” i es farà a les 8 del vespre a la Biblioteca Municipal de Manlleu.
Ramon Morató, nascut a Manlleu i sense cap vincle familiar amb la pastisseria, després d'acabar els seus estudis, comença el seu aprenentatge en diversos establiments. Combina la formació pràctica amb el pas per tots els cursos que imparteix l'Escola del Gremi Provincial de Pastisseria de Barcelona. Rep una beca per visitar l'Escola Nacional Superior de Pastisseria, Confiteria, Gelateria i Xocolateria de França a Yssingeaux i descobreix l'alta pastisseria.
Durant una temporada d'stages en diverses de les millors pastisseries espanyoles, passa també per importants centres de tecnologia de la xocolata com la ZDS a Solingen, Alemanya i Richard Conseil, a Lyon, França.
El seu esperit emprenedor l'ha portat a participar en nombrosos concursos de pastisseria entre els que destaca el M.M.A.P.E, el títol al Millor Mestre Artesà Pastisser d'Espanya el 1997, màxima distinció de la pastisseria estatal, així com el de ser sisè classificat en el Campionat del Món de Pastisseria a Stuttgart, Alemanya. Actualment és responsable de l'Aula Chocovic, la primera escola de Catalunya i de l'Estat especialitzada en xocolateria, a més de tot tipus de cursos per a professionals relacionats amb la gastronomia en general. Aquesta possibilitat de relacionar-se amb múltiples professionals de diferents camps li aporta un ampli coneixement de les necessitats del sector i li permet descobrir la passió per ensenyar, investigar i crear productes relacionats amb el món dolç. Això l'ha portat a impartir en els darrers anys, cursos, seminaris i conferències per tot el món: EUA, Austràlia, Japó, Xina, Suècia, França, Itàlia, etc.
La xocolata clou el cicle gastronòmic dels Dijous de l'Òmnium
Cultura i Mitjans
Conferència i tastet del mestre Ramon Morató.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Una Marxa dels Vigatans per recordar la figura de Domènec Parera i en homenatge a Pep Musté i Teresa Putellas Oriol Clavera
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
06 de novembre de 2012 a
les 17:17
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Domènec Parera serà la figura protagonista de la Marxa dels Vigatans 2026
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 11, 12 i 13 de setembre
-
Cultura i Mitjans
El concert inaugural del Mercat de Música Viva de Vic reflexionarà sobre la música en directe
-
Cultura i Mitjans
L'arquitectura també juga: quatre rutes per descobrir Osona aquest agost
-
Cultura i Mitjans
10 atractius turístics d'Osona que has de visitar aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
Nova directora i nous reptes: Què passarà al Museu d'Art Medieval de Vic?
