L’Ajuntament de l’Esquirol ha completat el desplegament de la xarxa Guifi.net arreu del municipi, després de sis anys. Ara, la cobertura d’Internet ja arriba a tota la població. L’Esquirol té una extensió de 62 km2, compta amb quatre nuclis de població (Cantonigròs, Sant Martí Sescorts, Sant Julià de Cabrera i Santa Maria de Corcó) i nombroses cases de pagès on en la majoria dels casos la cobertura amb la xarxa tradicional de telefònica era molt deficient o inexistent.
El projecte s’ha executat en tres fases. La primera va iniciar el 2007 amb la instal·lació d’antenes a Sant Martí Sescorts i Cantonigròs. En aquesta fase es va oferir un connexió gratuïta a Internet, d’1 a 3 mg, en indrets on les prestacions són limitades i els serveis són els bàsics. La segona fase va consistir en fer el desplegament de la mateixa xarxa al nucli de l’Esquirol i rodalies, amb les mateixes prestacions. I en la tercera fase, s’han instal·lat antenes més modernes.
A part del servei gratuït, també s’ofereix un servei de pagament, de 10 euros, que inclou ADSL de 6 mg de pujada i 6 de baixada. Aquest servei ja funciona al nucli de l’Esquirol i Sant Martí. Aquesta setmana s’està treballant en la instal·lació d’una antena a Cantonigròs que farà possible oferir cobertura, en aquesta modalitat, al nucli i rodalies. Amb aquesta darrera acció es dóna per finalitzat el desplegament de la xarxa a tot el municipi.
L'Ajuntament de l'Esquirol completa el desplegament de la xarxa guifi arreu del municipi
La cobertura d’Internet ja arriba a tota la població, en una extensió de 62 km2.
ARA A PORTADA
-
-
Catalunya es vesteix de gala per Sant Jordi amb centenars de parades de llibres i roses Gerard Mira | Neus Climent | Marc Orts i Cussó
-
Les recomanacions literàries (en clau local) de les llibreries de Vic per aquest Sant Jordi Irene Giménez Vinyet
-
-
Marina Quintana serà la candidata d'Aliança Catalana a Roda de Ter a les eleccions municipals del 2027 Redacció
Publicat el
17 d’octubre de 2013 a
les 18:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 24, 25 i 26 d'abril
-
Cultura i Mitjans
Jordi Domènech estrena a Vic la seva primera òpera, una proposta contemporània d'inspiració barroca
-
Cultura i Mitjans
El vas funerari del segle XVIII localitzat a l'església dels Dolors de Vic conté les restes de 33 persones
-
Cultura i Mitjans
Alumnes de les escoles de Centelles fan una cadena humana per traslladar llibres a la nova biblioteca
-
Cultura i Mitjans
Prop de 2.500 alumnes de 21 centres educatius han participat en el projecte Art i Escola de l'ACVIC
-
Cultura i Mitjans
El Seminari de Vic crea el primer menú litúrgic dedicat a la Moreneta
