Aquest divendres 16 de novembre arrenca la festa major de Lluçà. El gruix d’actes tindrà lloc aquest cap de setmana, però el programa s’estirarà fins el proper, dies 24 i 25, quan es farà la caminada a Sant Climent i la confecció de faies (torxes fetes amb plantes de "petaneres" lligades i que s’encenen per la cercavila de la festa major).
Divendres, els actes començaran amb una xerrada que tindrà per títol "Retornar als hàbits higiènics dels nostres avis: recuperar la salut", a càrrec de la Judit Marquès, veïna del municipi. Posteriorment, se celebrarà el tradicional sopar i bingo.
Com a novetat, aquest any es farà una caminada al Castell, el dissabte a les 10 del matí. De tornada, es recolliran "petaneres". Enguany, el mateix dia, se celebra la 10a edició del Concert de festa major, interpretat pels joves músics de la comarca. A continuació hi haurà concert a càrrec de Celesta Àlias, cant; Joan Portales, guitarr;a i Joan Sardans, amb el violí "Jana", de Joan Boixadé.
Diumenge, entre d’altres propostes, hi haurà la presentació del llibre "Tiempo, historia y sublimidad en el romànico rural" de Félix Rodrigo Mora.
Les activitats estan organitzades la Comissió de festes de Lluçà i hi col•labora l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona.
Lluçà, de festa major
Cultura i Mitjans
El tradicional concert de joves músics de la comarca compleix 10 anys.
ARA A PORTADA
-
Societat Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 31 de juliol i 1 i 2 d'agost Irene Giménez Vinyet
-
Societat El Consell Comarcal aprova definitivament el Pla de Qualitat de l'Aire d'Osona Irene Giménez Vinyet
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat Vic mantindrà la prova pilot de trànsit al carrer Jaume I fins a finals d'any Irene Giménez Vinyet
Publicat el
15 de novembre de 2012 a
les 19:06
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Creació i criança es donen la mà en una masia d'Osona
-
Cultura i Mitjans
Vic amplia la col·lecció de figures de goma amb els gegants de la ciutat amb la vestimenta morisca
-
Cultura i Mitjans
Tornen les Festes de Sant Albert del carrer de Gurb de Vic
-
Cultura i Mitjans
Tona «batega fort» amb la Festa Major 2026
-
Cultura i Mitjans Una nova edició del So de les Pedres omple de visitants Rupit i Pruit
-
Cultura i Mitjans La primera edició del Festival Canalla de Vic reunirà editorials, expositors d'il·lustració i autors reconeguts
