El projecte Nitidia va néixer fa quatre anys i segueix apostant per aportar noves formes d'intervenció i prevenció en temes de salut a través de diferents accions i activitats relacionades amb l'oci. El Nitidia aposta fermament a favor de l'educació i la promoció d'un oci alternatiu que fomenti les actituds responsables i el desenvolupament personal.
Com a novetat, en aquesta edició, l'organització destaca la bona acollida i implicació per part de les entitats locals, amb activitats relacionades amb les arts escèniques, viatges arreu del món, música , esports, dansa o cinema, entre d'altres.
Així, el club de futbol local mobilitza les joves en el torneig de Futbol 5 que tindrà lloc del 2 al 13 de juliol. El grup de Teatre de poble i Miquel Pujol aporten monòlegs i acudits els "Dimecres per plorar de riure". El programa es complementa el dia 11 de juliol amb un concert clàssic, "Duet de Violoncels", a càrrec de la Mireia Pla i la Laia Domènech, i el 25 amb l'actuació dels dos guanyadors del concurs de monòlegs del Premi de la Caixa de Manlleu amb els monòlegs "Sóc una addicta", amb Mª Carme Sala, i "Sóc un despistat", amb Xevi Font.
"Els dijous concert!" ofereix la possibilitat d'escoltar diferents estils musicals, com el blues amb Broken Bragas Blues Band, el jazz de Snap Crackle Group, format per quatre alumnes sortits de l'ESMUC, Sinchronicity a ritme de Police i el funky de Funky Step.
El Fòrum de Joves serà l'encarregat del cinema social els dilluns 9 i 23 de juliol al Pati de la Catòlica, i "Fent Milles" ens obrirà "Una Finestra al món" i farà viatjar els participants amb diverses projeccions: el dia 3 de juliol a la Índia, "De Delhi a Annantapur, una experiència solidària", i el 17 de juliol a l'Àfrica, "Burkina i Mali un mosaic de Cultures".
També hi haurà una nit intercultural, vinculada amb la trobada de joves que es realitzarà del 19 al 27 de juliol al poble i que acollirà nois de Serbia, Bòsnia- Hercegovina i Dinamarca. Submarinisme, dansa oriental, màgia, cultura africana, caporeira, flamenco i karaoke configuren, entre d'altres propostes, la resta del programa. La majoria de les activitats es realitzaran en espais oberts a la natura.