El Memorial Josep Roqué Castell proposa “Una nit a l’òpera”, que tindrà lloc el dissabte dia 18 de maig a les 9 del vespre a la Parròquia de Sant Pau de Manlleu. El concert està dedicat als cors d’òpera, i els dos autors, Wagner i Verdi, hi són representats. La soprano Susanna Puig i el Cor de Cambra de la Diputació de Girona actuaran sota la direcció de Pablo Larraz.
Per conèixer una mica més Wagner i Verdi, s’ha organitzat una conferència prèvia, el dijous 16 de maig a les 9 del vespre, al Museu del Ter, per tenir quatre pinzellades més sobre la seva vida, amors i obra, i la seva importància no ja per la música sinó per la mateixa cultura occidental. La conferència, que porta per títol “200 anys del naixement de Wagner i Verdi”, anirà a càrrec de Joan Vives, flautista i locutor de Catalunya Música. A l’acte, es farà ús dels discs de vinil i el tocadiscs del mateix Josep Roqué, cedits gentilment per Josefina Costa, vídua Roqué, a Amics de la Música de Manlleu per a la seva preservació.
L’any 1813, fa 200 anys, neixen Wagner i Verdi, dos dels compositors més populars, aclamats i influents de tota la història de la música. Ambdós varen dedicar la major part de la seva obra a l’òpera i és degut a ells, que encara avui, la seva música i els seus personatges, com La Traviata, Rigoletto, Parsifal, Tristany i Isolda, Tannhäuser i Aida, emocionen.
La celebració d’aquest memorial Josep Roqué Castell, empresari manlleuenc i amant de l’òpera, està inclosa en el 23è Cicle de Concerts de Manlleu.
Manlleu proposa una nit d'òpera a ritme de Wagner i Verdi
El concert tindrà una prèvia en forma de conferència.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de maig de 2013 a les 17:32
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Aquest divendres comencen els actes de la Festa del Pi de Centelles
-
Cultura i Mitjans
Emili Vilamala guanya el primer premi del concurs de fotografia Amics de la ciutat de Vic
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 19, 20 i 21 de desembre
-
Cultura i Mitjans
La pista de gel de Manlleu, única a Osona
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt a Centelles per a una nova edició de la Fira de la Tòfona
-
Cultura i Mitjans
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
