El Memorial Josep Roqué Castell proposa “Una nit a l’òpera”, que tindrà lloc el dissabte dia 18 de maig a les 9 del vespre a la Parròquia de Sant Pau de Manlleu. El concert està dedicat als cors d’òpera, i els dos autors, Wagner i Verdi, hi són representats. La soprano Susanna Puig i el Cor de Cambra de la Diputació de Girona actuaran sota la direcció de Pablo Larraz.
Per conèixer una mica més Wagner i Verdi, s’ha organitzat una conferència prèvia, el dijous 16 de maig a les 9 del vespre, al Museu del Ter, per tenir quatre pinzellades més sobre la seva vida, amors i obra, i la seva importància no ja per la música sinó per la mateixa cultura occidental. La conferència, que porta per títol “200 anys del naixement de Wagner i Verdi”, anirà a càrrec de Joan Vives, flautista i locutor de Catalunya Música. A l’acte, es farà ús dels discs de vinil i el tocadiscs del mateix Josep Roqué, cedits gentilment per Josefina Costa, vídua Roqué, a Amics de la Música de Manlleu per a la seva preservació.
L’any 1813, fa 200 anys, neixen Wagner i Verdi, dos dels compositors més populars, aclamats i influents de tota la història de la música. Ambdós varen dedicar la major part de la seva obra a l’òpera i és degut a ells, que encara avui, la seva música i els seus personatges, com La Traviata, Rigoletto, Parsifal, Tristany i Isolda, Tannhäuser i Aida, emocionen.
La celebració d’aquest memorial Josep Roqué Castell, empresari manlleuenc i amant de l’òpera, està inclosa en el 23è Cicle de Concerts de Manlleu.
Manlleu proposa una nit d'òpera a ritme de Wagner i Verdi
El concert tindrà una prèvia en forma de conferència.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de maig de 2013 a les 17:32
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 10, 11 i 12 d'octubre
-
Cultura i Mitjans Manlleu viu una multitudinària 32a edició de la Fira del Porc i la Cervesa
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 3, 4 i 5 d'octubre
-
Cultura i Mitjans Vic acull una nova edició de la Fira d'Economia Circular
-
Cultura i Mitjans Vistes, tastos i experiències de proximitat: així serà el Benvinguts a Pagès a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans La banda guanyadora del Premi Fundació Sau i Puig-Porret traurà el seu primer disc aquesta tardor