Mark Olson emociona al públic en el seu concert a Balenyà

L'excomponent de The Jayhawks presenta el seu darrer treball

Publicat el 23 de novembre de 2015 a les 18:33
Actualitzat el 23 de novembre de 2015 a les 18:41

Mark Oslon, acompanyat de la seva parella, la noruega Ingunn Ringvold, a Balenyà Foto: Toni Carrasco


Un centenar de persones van seguir aquest diumenge, 22 de novembre, el darrer concert de la gira espanyola del músic americà Mark Oslon, acompanyat de la seva parella, la noruega Ingunn Ringvold. L'excomponent de The Jayhawks va presentar el seu darrer treball, Good-Bye Lizelle, que ha editat tant en CD com en vinil i que els ha portat aquest mes d'octubre i novembre per tot l’Estat, realitzant uns 16 concerts en directe. L'acte estava organitzat per KOK,

En el complert repertori del concert, molt emotiu, no hi va faltar el ja mític blues de la seva banda, per la qual es va fer conegut, The Jayhawks. La gira continua el 27 de novembre a Holanda i Noruega.

Un disc gravat arreu en camps, hotels i caravanes amb un so pur i net, propi de la trajectòria  més genuïna de Mark Olson. Aquest treball contempla la singularitat de la influència de la música ètnica i pròpia d'un país, Armènia i dels seus instruments. Mark ha aconseguit fer una fusió particular de les seves cançons interpretades amb instruments com el djembe africà o el qanon (una mena d'arpa) i el dulciner (una guitarra sense caixa), aquests darrers típics d'Armènia, un lloc on han viscut força temps darrerament.

 

Mark Oslon, a Balenyà. Foto: Toni Carrasco

La música d'Olson, com ja és coneguda del seu anterior grup, es basa en veus i melodies sensibles i tranquil·les, en una  barreja d'alt country (és a dir country alternatiu) i de folk, pop i pop-country.

La incorporació d'aquests nous instruments, complementats amb la guitarra elèctrica tradicional i el baix, han fet diversificar la gamma de sons i veus ja conegudes d'Olson. Li ha permès també una llibertat creativa combinant la seva música californiana, de Yoshua Tree (on viuen), amb sons asiàtics, hindús i africans.

La nova sonoritat del darrer treball ha mostrat un Olson alliberat de perjudicis musicals i amb un ventall de possibilitats més àmplies, tot i ser fidel al seus orígens de música alternativa tradicional americana.