Des del passat 26 de juny i fins al 4 d’octubre, L’albergueria, Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic, presenta la obra de videoart “El Temps Sagrat i el Temps Profà”, de l’artista italià Matteo Ferroni. Una mirada actual d’un tema conegut, la maternitat, en la imatge de la Verge Maria.
Una càmera d’última generació ha substituït el pinzell per pintar sentiments i els pigments per acolorir missatges. Una escena real de 10 segons transmesa en 25 minuts per aconseguir dibuixar el Temps Sagrat quan aconseguim sortir més enllà del Temps Quotidià.
Mateo Ferroni és un jove arquitecte de Peruggia (Itàlia) que investiga sobre el pas del temps, sobre la velocitat, sobre la necessitat de la quietud, sobre el ritme vital, sobre la contemplació. La seva eina artística és la projecció fílmica ralentitzada. Gravades mitjançant una càmera especial, les seves escenes transcorren a una velocitat tan lenta que és imperceptible a l’ull humà; tot i així, transcorren.
A L’albergueria ens proposa la projecció de Maria i el nen. Una mare jove, serena, acompanya el nen en els seus primers passos, amatent però respectuosa amb el seu procés. Serenor, quietud, reflexió. Fer visibles coses invisibles.
Amb aquesta exposició L’albergueria, Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic inaugura la programació cultural que l’enti tat proposa per aquest 2009.
Lloc de l’exposició: Sala romànica de L’albergueria, c/ de l’Albergueria, Vic. Entrada gratuïta.