Montesquiu estrena una fira dedicada a la nou

És el primer certamen d’aquest tipus a Osona.

Publicat el 18 d’octubre de 2012 a les 16:18
A Osona tenim una fira dedicada a la castanya, una altra a l’avet, al bolet, al porc i la cervesa... Però fins ara, no en teníem cap especialitzada en la nou. Ara ja no ho podrem dir.

Montesquiu celebrarà el proper diumenge, dia 21 d’octubre, la primera edició de la Fira de la nou, única a tota la comarca d’Osona. “Hem donat aquest nom a una iniciativa sorgida de la col·laboració entre l’Ajuntament, l’Associació de Comerciants i la Comissió de Festes, per donar a conèixer el poble i els seus productes artesans, al temps que intentem potenciar el comerç i la iniciativa associativa al municipi”, explica l’alcaldessa Elisabet Ferreres. “Tot plegat, al voltant d’un producte tant conegut com és la nou, ja que tenim la gran sort de tenir moltes nogueres al nostre territori i podríem considerar la nou com a producte autòcton”, afegeix.

Aquest dia hi haurà al llarg del carrer Sant Boi i la plaça Emili Juncadella unes 30 parades de diferents productes artesans relacionats amb la nou, tallers d’activitats diverses, diferents activitats lúdiques i culturals i una marxa nòrdica, que passarà pel Parc del Castell.

Cartell de la Fira de la Nou

Programa d’actes