A Osona tenim una fira dedicada a la castanya, una altra a l’avet, al bolet, al porc i la cervesa... Però fins ara, no en teníem cap especialitzada en la nou. Ara ja no ho podrem dir.
Montesquiu celebrarà el proper diumenge, dia 21 d’octubre, la primera edició de la Fira de la nou, única a tota la comarca d’Osona. “Hem donat aquest nom a una iniciativa sorgida de la col·laboració entre l’Ajuntament, l’Associació de Comerciants i la Comissió de Festes, per donar a conèixer el poble i els seus productes artesans, al temps que intentem potenciar el comerç i la iniciativa associativa al municipi”, explica l’alcaldessa Elisabet Ferreres. “Tot plegat, al voltant d’un producte tant conegut com és la nou, ja que tenim la gran sort de tenir moltes nogueres al nostre territori i podríem considerar la nou com a producte autòcton”, afegeix.
Aquest dia hi haurà al llarg del carrer Sant Boi i la plaça Emili Juncadella unes 30 parades de diferents productes artesans relacionats amb la nou, tallers d’activitats diverses, diferents activitats lúdiques i culturals i una marxa nòrdica, que passarà pel Parc del Castell.
Montesquiu estrena una fira dedicada a la nou
És el primer certamen d’aquest tipus a Osona.
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 18 d’octubre de 2012 a les 16:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Cultura i Mitjans
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
-
Cultura i Mitjans
Espinelves es converteix en l'epicentre dels mercats de Nadal amb la Fira de l'Avet
-
Cultura i Mitjans
El Mercat Medieval de Vic supera els 250.000 visitants en una 29a edició marcada pel bon temps
-
Cultura i Mitjans
Nadal il·luminat a Vic
