L'escriptora Maria Dolors Alibés i Riera ha mort aquest diumenge a l'edat de 69 anys. Alibés havia nascut l'any 1941 a Vidrà -actualment comarca d'Osona- i ara vivia a Sant Pau de Segúries. Llicenciada en Història i professora de català havia escrit fins a 43 llibres destinats al públic infantil. També havia col·laborat a les revistes Cavall Fort i Tretzevents, al diari Avui i a Catalunya Ràdio.
Entre la seva producció literària, destaca Màquines d’empaquetar fum, així com El planeta Mo, La lluna vol un fill, Contes per a l’hora de les postres o Jasolina vista fina. L'any 1983 va guanyar els premis Biblioteca Nacional de Múnic i el Cavall Fort, també va ser guardonada amb el Freia de Premià de Dalt (1984), i el Vent de Port de Tremp (1995).
Mor l'escriptora Maria Dolors Alibés
Cultura i Mitjans
Nascuda a Vidrà fa 69 anys, ara residia a Sant Pau de Segúries.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Tot el que has de saber de la primera edició del Festival Canalla! de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Vic estrena el Festival Canalla! per reivindicar la literatura infantil i juvenil ACN
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 23, 24 i 25 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Comença la restauració de les pintures murals de Sert a la Catedral de Vic: «És un projecte enorme» ACN
Publicat el
08 de novembre de 2009 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Una foto del pantà de Sau de l'osonenc Emili Vilamala, finalista d'un prestigiós concurs internacional
-
Cultura i Mitjans
El MEV ensenyarà una obra de Joan Miró que conserva a la seva col·lecció
-
Cultura i Mitjans
Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya
-
Cultura i Mitjans
El Lluçanès acull les Jornades d'Arqueologia 2026 a la Catalunya Central
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 16, 17 i 18 d'octubre
-
Cultura i Mitjans
El Festival de Cinema de Muntanya de Torelló projectarà una seixantena de films de 18 països diferents
