Prats de Lluçanès es convertirà aquest dissabte, 6 de juliol, per segon cop en la història, en capital del món bastoner català. La Trobada Nacional de Bastoners de Catalunya, que cada any se celebra en una població diferent, arriba al Lluçanès.
La festivitat, que se celebra ininterrompudament des del 1976, és la gran diada bastonera i aplega a més d’un centenar de colles d’arreu de Catalunya. Totes elles mantenen viva aquesta dansa ancestral del nostre país. El Ball de Bastons, documentada al segle XII, és la dansa tradicional catalana més antiga que es balla actualment al nostre país.
Programa d'actes
A partir de les 4 de la tarda,
Recepció de les colles a la zona esportiva.
A 2/4 de 6 de la tarda,
Inici de les cercaviles bastoneres des de la zona esportiva.
A 2/4 de 8 de la tarda,
Al Passeig Lluçanès
Ballada final de les diferents colles participants
A 2/4 de 10 de la nit,
Sopar bastoner
Al Camp de futbol Municipal
Sopar popular per a totes les autoritats, colles i voluntaris
A partir de les 11 de la nit,
Nit de festa amb el SOLC!
Al Camp de futbol Municipal Ball tradicional amb Tururut Bonaigua
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 04 de juliol de 2013 a les 18:08
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Cultura i Mitjans
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
-
Cultura i Mitjans
Espinelves es converteix en l'epicentre dels mercats de Nadal amb la Fira de l'Avet
-
Cultura i Mitjans
El Mercat Medieval de Vic supera els 250.000 visitants en una 29a edició marcada pel bon temps
-
Cultura i Mitjans
Nadal il·luminat a Vic
