Dues de les terceres parts dels Tranquils, Andreu Coll i Manel Gost ens conduiran cap al divertit món de les cançons de Taverna amb aquest taller gratuït al qual esteu tots convidats. Una vetllada distesa on poder practicar el cant sense recança.
Les cançons populars del vi, de beure, de taverna i de gresca seran les protagonistes de la distesa vetllada que us proposem. Es mirarà de donar una visió de conjunt de la música, els rituals, els costums, les danses, els refranys i les oracions del vi i del veure a través de les tonades proposades en el taller.
El gran folklorista Joan Amades ja té un llibre: Costums i tradicions d'hostals i tavernes que il·lustra molt bé la visió global sobre el tema, i al mateix temps esdevé un corpus bàsic per al grup de cançons recollides al primer terç del segle XX per l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya.
Esperem que tot plegat us sigui d'utilitat per a conèixer millor el repertori de les cançons de taverna, de beure i del vi, el seu món i els seus rituals, i alhora i de forma més general la cultura popular d'arreu dels Països Catalans.
La cita, aquest dijous 4 de març a les 20’30h a La Terra, Taverna Catalana del carrer De la Ramada, 25 de Vic.
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
03 de març de 2010 a
les 16:56
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Cultura i Mitjans
Més de 40 expositors participaran en la fira Vic Slot Clàssic 2026
-
Cultura i Mitjans
Montblanc reviu la màgia de la llegenda de Sant Jordi amb la Setmana Medieval
-
Cultura i Mitjans
Fricandó i suquet de rap: el menú de Nandu Jubany per al vol directe entre Barcelona i Singapur
-
Cultura i Mitjans
Un Mercat del Ram de Vic sense porcs ni vaques... però amb toreros
-
Cultura i Mitjans
L'Atlàntida de Vic estrena una obra sobre la salut mental, la maternitat i l'amor
