Torelló i la UVic-UCC recorden la figura de Segimon Serrallonga

L’homenatge anual tindrà com a eix central el poeta Joan Vinyoli

Publicat el 08 d’abril de 2015 a les 16:47
Actualitzat el 08 d’abril de 2015 a les 16:54

Segimon Serrallonga. Foto: Arxiu La Marxa

La Biblioteca Dos Rius acollirà, aquest diumenge 12 d’abril, a dos quarts de 12 del migdia, l’acte anual en memòria de Segimon Serrallonga, que organitzen l’Ajuntament de Torelló i l’Aula Segimon Serrallonga de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. En aquesta ocasió, l’acte es dedicarà a la figura de Joan Vinyoli, poeta del qual l’any passat se’n va commemorar el centenari del seu naixement.

L’acte en memòria de Segimon Serrallonga porta per títol “L’aventura lírica i humana de Joan Vinyoli” i el seu eix central serà una conferència de Pep Solà, biògraf de Joan Vinyoli i expert en l’obra del poeta. Al marge de la conferencia, Helena Tolosa en farà l’acompanyament artístic, mentre que el grup Dr. Freud farà una intervenció musical. L’acte el tancarà l’alcalde de Torelló, Santi Vivet.
 
Segimon Serrallonga

Segimon Serrallonga i Morer (1930-2002) és autor d’una obra de reconeguda vàlua artística i profunda qualitat humana en els vessants de la poesia, l’assaig i la traducció. Format al Seminari de Vic, va ampliar els estudis a la Universitat Catòlica de Lovaina, a Bèlgica, on es va llicenciar en Filologia Clàssica. Posteriorment va obtenir la llicenciatura de Filologia Catalana a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Compromès amb el seu país i amb la causa de la justícia i la llibertat, va participar activament en la lluita antifranquista i va ser membre fundador de l’Assemblea de Catalunya. Des del 1977 fins a la seva mort, va dedicar-se a la docència universitària, primerament a l’Escola de Mestres Balmes i després a la Universitat de Vic, en la qual va exercir també els càrrecs de responsable literari de l’Editorial Eumo i de director de la biblioteca.