A més, el divendres dia 12 d'octubre al matí a la carpa de lectura situada al recinte de la Fira hi haurà l'acte de presentació de les companyies convidades a càrrec de Jordi Auseller i amb la participació de Jaume Amigó, president de la Xarxa (Terrassa); Borja Sitjà, cap de l'Àrea de Creació de l'Institut Ramon Llull; Henning Fangauf, subdirector del Centre de Teatre Infantil i Juvenil de la República Federal d'Alemanya; i Jan H. Mayer, gerent de l'Internationales Theater Frankfurt.
El mateix divendres a la tarda hi haurà la ponència "L'escena teatral per infants i joves a Catalunya" a càrrec del mateix Jordi Auseller que oferirà una visió de la situació actual que gaudeix aquest sector a casa nostra; una conversa amb Sergi Belbel, director del Teatre Nacional de Catalunya, que presentarà el Nacional petit; i una xerrada amb Daniel Carreres (Xirriquiteula Teatre), Enric Blasi (La Baldufa) i Víctor Borràs (Teatre Nu) que portarà per títol "El procés creatiu de l'obra: la creativitat collectiva en el treball teatral o la companyia com a autor".
El programa El Teatre Infantil i Juvenil a Catalunya a la Fira del Llibre de Frankfurt 2007 està organitzat per l'Institut Ramon Llull amb la collaboració de la Fundació la Xarxa i de Jordi Auseller, que actualment està elaborant una tesi doctoral sobre el teatre infantil alemany.