El projecte “En la Red, que no te Pesquen”, realitzat per alumnes de 4t d’ESO de l’institut Jaume Callís de Vic durant el passat curs 2010-11, ha estat guardonat amb dos premis: Premi Nacional eTwinning i 2n premi Europeu eTwinning en la categoria de 16-19 anys.
L’eTwinning és un programa de la Unió Europea per a desenvolupar projectes col·laboratius entre centres educatius de diferents països de tot Europa. Els objectius prioritaris d’aquest programa es defineixen en l’ús de les noves tecnologies com a eina de treball tot potenciant la dimensió europea i el treball col·laboratiu entre alumnes de diferents nacionalitats.
El projecte, que tracta sobre temes de seguretat en Internet, va ser realitzat conjuntament amb quatre escoles: Escola Secundária de Pinheiro e Rosa (Faro, Algarve, Portugal) , IES Escultor Juan de Villanueva (Siero, Astúries), IT-gymnasiet (Gottenburgh, Suècia) i Institut Jaume Callís (Vic, Catalunya)
La llengua vehicular va ser el castellà i va ser integrat dins de l’àrea de tutoria de 4t. ESO. Els objectius del projecte eren conscienciar als alumnes dels perills d’Internet, però també els seus avantatges, conèixer a joves d’altres indrets d’Europa, els seus països i cultura i ajudar a crear una identitat europea.
Els alumnes van treballar online, en col·laboració, utilitzant eines Web2.0. d’una forma creativa, interactuant en videoconferències, entre altres activitats.
Un projecte de l'IES Jaume Callís de Vic rep dos guardons
Un premi nacional i un europeu, per un treball sobre Internet.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’abril de 2012 a les 17:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 27, 28 i 29 de juny
-
Cultura i Mitjans Advocats d'Osona adverteixen el MNAC i Cultura que presentaran una querella si tornen els murals de Sixena
-
Cultura i Mitjans Festival Nits de Cinema Oriental de Vic 2025: tota la programació
-
Cultura i Mitjans «Pols», del vilatortí Ramon Boixeda, guanya el 23è Premi de Poesia Sant Cugat a la memòria de Gabriel Ferrater
-
Cultura i Mitjans El COAC acull una exposició amb els dibuixos previs a les pintures de la façana de la Casa Comella de Vic
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 20, 21 i 22 de juny