Catuav és una empresa privada de Moià, dedicada a l'observació de la Terra amb aeronaus no tripulades (drones), que l'any 2012 va ser la guanyadora en la 4a edició dels Premis Innovacat. En aquella ocasió, l'empresa va ser guardonada pel desenvolupament del projecte Thermofarm, un negoci basat en l'ús de petites naus amb tecnologia pròpia que permetien maximitzar l'estalvi energètic de les granges o de qualsevol edifici.
Enguany, Catuav s'ha presentat als Premis a la Innovació Social Drone (Drone Social Innovation Award), als Estats Units, guardó que ha guanyat. El certament estava organitzat per Drone User Group Network, i esponsoritzat per UAS America Fund i NEXA Capital Partners.
Aquests premis, que tenen la intenció d'estimular la innovació, la inversió i posar atenció en el paper positiu que la tecnologia drone pot jugar en la societat, compten amb una dotació econòmica de 10.000 dòlars pel projecte guanyador.
En aquest cas, per participar en el "Drone Social Innovation Award", els concursants havien de presentar una memòria del projecte i un vídeo on s'expliqués aquest de forma breu. A més, un requisit indispensable era que el cost del drone presentat no superés els 3.000 dòl·lars. D'aquesta manera, el jurat valorava l’impacte social de la idea, així com la facilitat d’extrapolar-lo en diferents espais i situacions.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fRQkWMxGjm8[/youtube]
Vídeo presentat per l'empresa CAUTAV als Drone Social Innovation Award
L'acte de lliurament dels premis va ser dissabte 13 de setembre a Dallas, Estats Units. Els organitzadors del certamen van escollir dos projectes que ofereixen solucions a problemes socials a través d'avions no tripulats de baix cost.
Un dels projectes guanyadors és el de l’empresa CATUAV, que proposa l'ús d'aquests avions per detectar mines terrestres. Marc Beltran, de l'empresa CATUAV, explica que "hi ha més de 70 països que tenen mines terrestres enterrades en el seu territori i això causa, encara avui, víctimes cada any. El nostre projecte permet detectar mines des de l'aire sense posar ningú en situació de risc".
L'altre projecte premiat va ser el de Linking the World, una organització internacional d'ajuda humanitària que va presentar una idea centrada en l'ús de vehicles aeris no tripulats per proporcionar imatges per al reconeixement immediat zones que pateixen desastres, com per exemple, després del tifó Haiya a Filipines.
Així doncs, el premi dels guardons en metàl·lic que és de 10.000 dòlars, serà repartit, en aquesta ocasió, entre les dues empreses guanyadores.
Una empresa que va guanyar els Innovacat triomfa als EUA
Cultura i Mitjans
Catuav, distingida per un projecte de "drones" que permet detectar mines terrestres des de l'aire
ARA A PORTADA
-
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Societat El ple de Vic tomba una moció per donar suport institucional a la vaga general de l'11-N Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de novembre Irene Giménez Vinyet
Publicat el
27 de setembre de 2014 a
les 21:47
Actualitzat el
27 de setembre de 2014 a les
21:58
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Les millors imatges de la multitudinària Fira de la Muntanya de Vic
-
Cultura i Mitjans
L'Atlàntida estrena un musical ambientat en una fàbrica de pells de Vic i amb la Guerra Civil de teló de fons
-
Cultura i Mitjans
Creen una nova experiència familiar per descobrir l'entorn natural de Viladrau
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 30 i 31 d'octubre i 1 de novembre
-
Cultura i Mitjans
Què fer per la Castanyada 2026 a Osona i el Lluçanès?
-
Cultura i Mitjans
Jornades Miquel Martí i Pol 2026: una programació que connecta poesia, música, educació i territori
