El Museu del Ter de Manlleu acollirà del 25 d’octubre fins al 15 de desembre l’exposició fotogràfica de Josep Subiranas Molist “Els Enigmes Sota la Pols”. La mostra permet veure, a través de la mirada del fotògraf, els treballs arqueològics al Pròxim Orient a càrrec del Seminari d’Arqueologia del Pròxim Orient (SAPPO/UAB). L’exposició s’acompanya d’un cicle de conferències on al llarg de tres setmanes especialistes en la matèria ens aproparan al ric patrimoni cultural de la regió i ens explicaran algunes de les claus per entendre l’actual conflicte a la zona.
Des de finals de anys vuitanta el grup de recerca del Seminari d’Arqueologia del Pròxim Orient (SAPPO/UAB), coordinat per Miquel Molist, ha estat desenvolupant la seva tasca de recerca en jaciments del Pròxim Orient. L’estudi d’aquestes primeres societats a través de les excavacions i investigacions de les restes arqueològiques ha estat l’objectiu fixat per aquest grup d’investigadors.
Aquesta tasca científica passada per la mirada del fotògraf Josep Subiranas es va convertir en una exposició. Ara, en una situació difícil per als països del Pròxim Orient, especialment per a Síria, és un bon moment per tornar a recuperar aquesta exposició i tornar-nos a acostar a l’extraordinari patrimoni cultural d’aquells països i, en la mesura del possible, intentar comprendre alguna de les coses que estan passant.
L’exposició la complementen tres conferències d’experts en la matèria, com són el professor Miquel Molist, el Dr. José Sánchez i els doctors W.Cruells i A.Gómez que explicaran la tasca realitzada al llarg d’aquests anys posant de relleu el ric patrimoni cultural de la zona i explicaran alguns dels factors que han propiciat l’actual clima bèl·lic a la zona.
L’exposició és gratuïta i es podrà veure al Museu del Ter del 25 d’octubre al 15 de desembre de dimarts a diumenge de 10 del matí a 2 del migdia.
Conferències:
Totes elles tindran lloc al Museu del Ter a les 8 del vespre
Dijous 7 de novembre: Prof. Miquel Molist
La riquesa del patrimoni històric –arqueològic de Síria i els efectes de l'actual guerra
Dijous 14 de novembre: Dr. José Sánchez
De les revoltes a les transicions al Pròxim Orient: algunes claus per entendre’ls
Dijous 21 de novembre: Dr. W. Cruells i Dr. A. Gómez
El Seminari d’Arqueològia Prehistòrica del Pròxim Orient (SAPPO/UAB): vint-i-cinc anys de recerca arqueològica al Pròxim Orient
Uns treballs arqueològics al Pròxim Orient, sota la mirada del fotògraf Josep Subiranas
El Museu del Ter de Manlleu inaugura divendres l'exposició “Els Enigmes Sota la Pols”
Ara a portada
-
Societat Entre la llum de la plaça Major i la foscor a gran part dels barris: així es va viure a Vic l'apagada elèctrica Redacció
-
-
Societat Catalunya recupera la normalitat a la xarxa elèctrica i Rodalies torna parcialment Lluís Girona Boffi
-
-
Economia «Volem viure»: els sindicats incrementen la pressió en l'1-M de la reducció de la jornada Redacció
Publicat el 23 d’octubre de 2013 a les 18:58
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Tot el que has de saber del Lactium de Vic 2025
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: de l'1 al 4 de maig
-
Cultura i Mitjans Vic posa en marxa un pla per buscar nous lectors
-
Cultura i Mitjans Sau torna als escenaris amb un concursant d'«Eufòria» com a cantant