L'editor del Grup Nació Digital, del qual forma part el diari Osona.com, Miquel Macià, mostra la distinció que li ha estat lliurada per Lluís Casellas, en nom dels Sagals d'Osona, i que nomena el diari digital osonenc com a Sagal d'Honor, per la tasca que porta a terme en favor de la cultura castellera i popular en general (foto, a sota).
L'acte ha tingut lloc durant la sobretaula del dinar que uns 130 components de la colla osonenca han fet aquest diumenge, dia 28, a l'ateneu La Central, amb motiu de l'inici de la temporada de castells, dins el pograma d'actes del Mercat del Ram de Vic.
Els Sagals d'Osona tenen per costum honorar cada any persones o entitats que per alguna raó o altra creuen que han tingut una atenció especial amb la colla castellera. Tenen per això la figura del Sagal d’Honor, que es dóna cada any el dia del Mercat del Ram. Enguany, la colla ha decidit atorgar aquesta distinció a Osona.com, “per les facilitats i cobertura que al llarg de l'any i des de sempre ens dóna i desitgem que ens segueixi donant”.
“La publicació dels actes previstos dels Sagals, l'agenda, així com la cobertura dels mateixos ha estat i és absoluta i us ho agraïm profundament. Tanmateix la vostra sensibilitat als afers locals i el que és la cultura popular i tradicional, com tot el que fa referència al nostre país, és un element mes que dignifica i honora el vostre treball”, expliquen des de l’entitat en una carta enviada al nostre diari.
L’exalcalde Jacint Codina, Òmnium Cultural, Just Palma, Anton Granero, Autocars Serrat o Bon Preu han estat alguns dels guardonats com a Sagal d’Honor en edicions anteriors.
ARA A PORTADA
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
28 de març de 2010 a
les 17:19
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre
-
Cultura i Mitjans
El Festival Protesta torna a Vic amb 37 pel·lícules de cinema social
-
Cultura i Mitjans
El Museu d'Art Medieval de Vic s'obre als esdeveniments d'empreses i entitats
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 25, 26 i 27 de setembre
-
Cultura i Mitjans
El grup d'Osona Pla Moguda, guanyador del concurs Sona9 2026
-
Cultura i Mitjans
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic tanca amb 170.000 assistents
