L'escriptor i editor de Males Herbes, Ramon Mas (Sant Julià de Vilatorta, 1982), s'estrena en literatura juvenil amb una nova novel·la que porta per títol L'última nit abans de perdre'ns (L'Altra Tribu). L'autor signa una història d'amor i amistat que parla dels secrets especials i de la necessitat de protegir-los. Tot plegat, protagonitzat per uns adolescents que somien a deixar de ser-ho, però que, a la vegada, els fa por fer-se grans i assemblar-se als seus progenitors. La trama segueix la vida de l'Excel, un jove introvertit a qui li encanta la ciència-ficció, la música, les pel·lícules de terror i passar l'estona amb la Irene i la Júlia, les seves millors amigues.
En canvi, el protagonista odia l'institut i no suporta els seus pares hippies. Les setmanes de l'Excel acostumen a ser totes iguals, però una troballa al mig del bosc li canviarà la vida de dalt a baix. Aquesta descoberta també posarà a prova la relació entre els tres amics, que, amb l'aparició dels primers amors, ja s'estava tornant prou complicada.
Mas, que va publicar l'any passat la seva obra Els murs invisibles (L'Altra Editorial), debuta ara en novel·la juvenil de la mà de l'editorial L'Altra Tribu. L'última nit abans de perdre'ns arriba a les llibreries aquest dimecres i està recomanat per a infants i joves a partir dels quinze anys.