El Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) ha aprovat el nou Reglament de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Llonganissa de Vic, derivat de l’adaptació de l’anterior a la Llei de Qualitat Agroalimentària 14/2003, i al Decret 285/2006.
Aquest reglament forma part de la sèrie de reglaments de les Denominacions d’Origen Protegides (DOP) i de les Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP) que s’estan publicant per tal d’adaptar-los a l’esmentada normativa. La principal novetat d’aquestes adaptacions rau en el canvi de personalitat jurídica dels consells reguladors que es constitueixen com a corporació de dret públic, i en el sistema de control i certificació d’IGP i de DOP. Els reglaments també contemplen aspectes com els registres i inscripcions, la declaració de produccions, logotip, etiquetat, el control i certificació, el funcionament del consell regulador, el règim electoral i el finançament.
La zona de producció on s’elabora la Llonganissa de Vic és la Plana de Vic.
Aquest embotit s’elabora amb carn magra de porc, cansalada, i sal i pebre negre com a únics condiments. Quan es talla presenta un color vermellós amb la cansalada a daus i el pebre negre en gra visibles. En els processos de maduració i assaonament s’hi desenvolupa una flora fúngica típica que, per les característiques climàtiques de la zona protegida, fa que tingui un sabor i aroma característics.
Agricultura aprova el nou reglament de la IGP Llonganissa de Vic
Economia
El sistema de control i certificació, una de les principals novetats.
ARA A PORTADA
-
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Societat El ple de Vic tomba una moció per donar suport institucional a la vaga general de l'11-N Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de novembre Irene Giménez Vinyet
Publicat el
17 de setembre de 2010 a
les 15:05
Et pot interessar
-
Economia
Patel presenta un ERTO a 450 treballadors derivat de la pesta porcina africana
-
Economia
Girbau adquireix l'empresa alemanya Fintec, especialitzada en l'acabat tèxtil
-
Economia
Premis Innovacat 2026: tots els guanyadors
-
Economia
Santa Cecília de Voltregà i Gurb, entre els 10 municipis més rics de Catalunya
-
Economia
Una campanya del GDT vol mobilitzar la ciutadania davant els «costos» ambientals, socials i econòmics del porcí
-
Economia
Osona aposta per reconvertir granges i naus en desús per al cultiu de bolets
