La jornada va començar a tres quarts de 10 del matí amb una breu presentació a càrrec de Josep Mas, president d’Osona Turisme, Xavier Font, cap de l’Oficina tècnica de Turisme de Diputació de Barcelona, i Antoni Casassas, coordinador territorial del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat, que va donar pas a la primera ponència d’ Eduard Ramos sobre el Pla PIMESTIC.
En aquesta primera ponència es van donar eines de com poden ajudar les tecnologies de la informació i de la comunicació a les empreses per tal de vendre i estalviar més. També es va presentar el servei d’orientació PIMESTIC impulsat pel govern de la Generalitat de Catalunya.
Després d’una pausa, Martí Sabrià va explicar, a través del cas Costa Brava Centre, com el corporativisme empresarial es pot utilitzar com a eina de competitivitat de l’empresa familiar.
L’última ponència va anar a càrrec de Jordi Calabuig, que va explicar punt per punt les pautes necessàries per a la creació de productes turístics.
La valoració de la jornada va ser molt positiva i es preveu que sigui una acció que es realitzi cada any.