Josep Puigneró Sargatal, un dels membres més destacats de l'empresariat i la indústria catalana (i osonenca) del darrer segle, ha mort aquest diumenge a l'edat de 92 anys. La companyia fundada amb el seu germà Rossend el 1956, Hilados i Tejidos Puigneró, va ser la més gran del seu respectiu sector a tot l'estat espanyol fins a l'any 2000.
L'empresari també va ser molt conegut per ser el primer a l'Estat a ser condemnat per delicte ecològic, arran dels vessaments de substàncies tòxiques a les rieres de la Tuta i Sorreigs. Va ser condemnat el 1995 i va arribar a ingressar a presó.
Puigneró i el seu germà van començar la seva indústria tèxtil amb dos telers a Sant Bartomeu del Grau i, nou anys després, el 1965, fan el salt amb una planta a Roda de Ter on van arribar a acollir pràcticament un miler de treballadors.
Hi haurà ampliació.
[plantillavirals]
Mor l'empresari Josep Puigneró als 92 anys
L'empresari del tèxtil va ser el primer a l'Estat a ser condemnat per delicte ecològic, arran dels vessaments tòxics a dues rieres d'Osona
ARA A PORTADA
-
Vic vol limitar l'obertura d'alguns negocis per garantir «un comerç de qualitat i proximitat» Irene Giménez Vinyet
-
-
Els cossos d'emergències es reuneixen a Vic per millorar la coordinació en cas de nevada important Redacció
-
Les regidores de Vic reafirmen el seu compromís per a l'erradicació de la violència masclista Irene Giménez Vinyet
Publicat el 05 de març de 2023 a les 14:49
Et pot interessar
-
Economia
Una vintena d'establiments de Vic han hagut de tancar per no complir la normativa
-
Economia
Empresaris i propietaris del polígon de Sant Miquel de Balenyà s'uneixen en una nova associació
-
Economia
La memòria és el fil conductor de la mostra d'art contemporani en aparadors buits de Manlleu
-
Economia
Girbau inaugura una nova fàbrica als Estats Units amb capacitat per produir 3.000 màquines a l'any
-
Economia
La consellera Paneque inaugura les noves instal·lacions logístiques de Proquimia
-
Economia
El temps dels darrers mesos al Montseny afavoreix la temporada de la castanya de Viladrau
