La Agència Catalana del Agua (ACA) prepara un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectaria entre 75 i 115 dels 640 treballadors de l’empresa pública, segons declaracions del president del comitè d’empresa, Leonard Carcolé, al diari El País. La situació podria afectar algun dels treballadors que l’ACA té al pantà de Sau, en aquests moments, entre 3 i 5, segons dades facilitades per la mateixa Agència. La xifra no és fixa i varia perquè hi ha gent que treballa de manera permanent a Sau, però també hi ha personal de Barcelona, de l’àrea de recursos hídrics i regulació d’infraestructures.
L’ACA arrossega un deute de 1.250 milions d’euros. Només amb interessos bancaris ja es paguen 150.000 euros al dia. Tot i això, fonts de l’empresa han assegurat a Osona.com que, de moment, no hi ha cap ERO en tràmit i que només s’està fent una auditoria externa per tal de fixar les línies per millorar el funcionament de l’Agència.
No ho creuen així els treballadors. El comitè d’empresa de l’ACA, segons publica avui Ecodiari, ha presentat una denúncia davant la Inspecció de Treball per falta d'informació en el procés d’aquest ERO.
Perillen els llocs de treball de l'ACA al pantà de Sau
L’empresa pública està tramitant un ERO, segons els sindicats.
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
24 de febrer de 2012 a
les 16:51
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
