Recomanacions
Abans de fer una compra a través d’Internet, comproveu que a la pàgina web apareixen les dades d’ubicació de la botiga virtual: nom, adreça, població i altres dades que permetin contactar amb l’empresa d’una manera ràpida, directa i efectiva. Aquesta informació us serà molt útil, en el cas que hagueu de fer cap reclamació. Si l’empresa no us facilita aquestes dades NO HI COMPREU !  Â
L’oferta que fa la botiga virtual ha d’informar necessariament de:
-Â la identitat del proveïdor
-Â les característiques especials del producte
-Â el preu del bé i el cost del transport, si és el cas
-Â la forma de pagament
-Â les modalitats d’entrega del bé
-Â el termini de validesa de l’oferta i del preu
-Â la durada mínima del contracte, si s’escau
-Â el dret de desistiment
-Â les característiques especials del producte
-Â el preu del bé i el cost del transport, si és el cas
-Â la forma de pagament
-Â les modalitats d’entrega del bé
-Â el termini de validesa de l’oferta i del preu
-Â la durada mínima del contracte, si s’escau
-Â el dret de desistiment
La botiga virtual ha d’avisar de la recepció de la comanda que fa el client sense demora i també per via electrònica. Només es considerarà que s’ha rebut la comanda i l’avís de recepció quan les parts a les que s’adrecen hagin pogut tenir accés aquests.
-Â El venedor ha de lliurar el producte sol•licitat en un termini de 30 dies a partir de l’acceptació expressa del consumidor, en el cas que la botiga no pugui fer el lliurament del producte, ho ha de comunicar al consumidor hi ha de donar-li la possibilitat de recuperar l’import pagat.
- Els consumidors que adquireixen un producte a distància tenen el dret de desistir lliurement de la seva compra en un termini de 7 dies, a partir del moment en què es rep el producte i es pot examinar.
Més info: ocic@ccosona.net / www.consum.cat