Xevi Pons arrenca al Ral·li d'Alemanya amb el seu Subaru

Publicat el 16 d’agost de 2007 a les 18:30
 
Un començament esperançador que tindrà la seva continuitat sobre el complicat asfalt alemany, on el pilot del RACC seguirà amb la seva labor d'acoblament i familiarització a la seva nova muntura, marcant-se com a objectiu prioritari acabar la cursa i rodar els màxims quilòmetres possibles.
Malgrat convertir-se en la segona prova amb l'Impreza
WRC2007, per a Xevi Pons serà en realitat com si es produís el seu debut a causa que el Ral·li d'Alemanya
es disputa íntegrament sobre asfalt, una superfície nova en la relació Pons-Subaru i sobre la qual el pilot
català intentarà buscar tram a tram la confiança necessària per abordar reptes majors en el futur. Xevi diu
que "l'objectiu a Alemanya serà el mateix que a Finlàndia, és a dir, acabar i adquirir més experiència amb
l'equip i amb el cotxe. Ens trobem amb una superfície nova i haurem de realitzar el mateix treball que a
Finlàndia però sobre asfalt. Si podem aconseguir una bona posició estaria molt bé, encara que no és el
nostre objectiu principal. Fa uns dies vaig estar a Anglaterra provant el cotxe amb especificacions d'asfalt
i tot va ser molt bé. M'estic adaptant perfectament a l'equip i no puc estar més satisfet dels meus primers
passos en el Subaru WRT".
Respecte al seu nou vehicle, el pilot de Manlleu ressalta "el seu terrible potencial. Des de la primera especial
a Finlàndia vaig poder comprovar que l'Impreza és un gran cotxe i que pot deparar moltes alegries
a l'equip. Ara, nosaltres ens hem de centrar a treballar a fons amb els enginyers i mecànics per treure el
màxim partit a aquest potencial". Ningú dubte que Xevi Pons ha entrat amb bon peu a l'equip oficial
Subaru. Richard Taylor, director de l'esquadra japonesa, comenta: "L'actuació de Xevi a Finlàndia va ser
molt prometedora. Abans del ral·li només havia provat el cotxe en terra durant dos dies, de manera que el
seu 6è lloc pot considerar-se com un gran resultat".
Serà la quarta participació de Xevi Pons a Alemanya, destacant en el seu palmarès el triomf obtingut ala
temporada 2004 en l'apartat de Producció a bord del Mitsubishi Lancer Evo VIII de l'equip RACC-Repsol-
Mitsubishi. La present edició constarà de 19 especials i 356,27 kms cronometrats, amb la base central de la
carrera a l'acollidora ciutat de Trier en substitució de Bostalsee, entorn que va albergar el ral·li durant els
quatre últims anys. El Parc d'Assistència estarà situat al recinte "Messepark", mentre que la Sala de Premsa
tindrà com a seu el Trier Arena, igual que en l'edició de 2003. Progressar i agafar el ritme als comandaments
del seu nou vehicle serà el principal comès del tàndem del RACC, Xevi Pons-Xavi Amigo, en el Ral·li
d'Alemanya.

Informació sobre el Ral·li d'Alemanya: www.rallyracc.com
Informació sobre Xevi Pons: www.racc.es
Informació i fotografies en cursa de Xevi Pons: www.racc.es i www.jas.es