CiU i TF consensuen la congelació de les ordenances fiscals a Tona

La majoria de taxes i impostos pugen un 3,2%, corresponent a l’IPC. Només l’aigua s’enfila un 6%.

Publicat el 08 de novembre de 2011 a les 18:56
En el ple de l’Ajuntament de Tona celebrat ahir a les 7 de la tarda es van tirar endavant les noves ordenances fiscals que s’aplicaran durant l’exercici 2012. Les ordenances van ser aprovades per unanimitat, amb els vots a favor de CiU (7) i TF (6).  

Segons el regidor d’Hisenda, Sebastià Bruch, les ordenances aprovades tenen plenament en compte l’actual situació de crisi, ja que en termes generals tan sols han pujat un percentatge del 3’2% corresponent a l’IPC, de manera que haurien d’afectar mínimament els ciutadans del municipi.

No obstant, el cas de la taxa de subministrament d’aigua ha estat l’única que ha pujat per sobre d’aquest percentatge, enfilant-se fins un 6%, tot i que l’informe elaborat per l’empresa concessionària del servei recomanava una puja notablement superior, degut als costos previstos del servei per a l'exercici 2012.

Per altra banda, hi ha hagut un gruix important de taxes i preus públics que, per diverses raons, no s’incrementaran com són:

- Quotes de les Escoles Bressol i Escola Municipal de Música: en aquests casos des del consistori es prefereix esperar a finals del curs escolar vigent a l’espera de conèixer les subvencions que ha d’atorgar la Generalitat de Catalunya per tal de fixar les quotes per al curs vinent.

- Teleassistència: donat que el servei de teleassistència va destinat a un sector de població que es podria considerar molt susceptible econòmicament.

- Les llicències d’obres i permisos de construcció es congelen per quart any consecutiu, per tal de no perjudicar un sector al qual la crisi ha deixat molt tocat.

- I en general, totes aquelles taxes i preus públics relacionats amb el comerç del municipi, com poden ser els preus públics de parades al mercat, terrasses de bars i restaurants, atraccions de fires i festes...