La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament el mapa del patrimoni cultural i natural del terme municipal de Gurb. En total, consta de 273 elements.
El mapa s'ha elaborat gràcies a un conveni entre la Diputació i l'Ajuntament. Del total d'elements inventariats, un 82% correspon a patrimoni immoble (edificis, conjunts i elements arquitectònics, jaciments arqueològics i obra civil). La resta del repertori inclou un 4% de patrimoni moble (col•leccions, objectes i elements urbans); un 7%, documental (fons documentals i d'imatges); un 4%, immaterial (manifestacions festives, tradicions orals, música i dansa, costumari i tècniques artesanals); i un 3%, natural (zones d'interès natural i espècimens botànics singulars).
La realització de Mapes del Patrimoni Cultural Local té per objecte la recollida exhaustiva de dades sobre el patrimoni cultural i natural d'un municipi concret i la seva valoració. Això permet que les corporacions locals tinguin un coneixement global del patrimoni del seu terme municipal i puguin establir mesures per a la seva protecció i conservació així com planificar-ne la rendibilització social.
Actualment hi ha 109 municipis on ja s'ha realitzat el Mapa del Patrimoni Cultural i 11 més estan en procés de realització.
El patrimoni cultural i natural de Gurb té 273 elements
La Diputació lliura el mapa al consistori osonenc.
Ara a portada
Publicat el 22 de febrer de 2012 a les 16:31
Et pot interessar
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Vic ja ha escollit «La paraula del poble»
-
Societat Restablerta la circulació de trens l'R3 després d'una nova incidència
-
Societat Compra una masia a Gurb i hi troba una granada de la Guerra Civil