
Aquest divendres al vespre ha tingut lloc la presentació dels candidats de les 35 llistes d'Esquerra-AM de la comarca d'Osona . L'acte, que s'ha celebrat a l'Auditori d'Unnim de Vic, ha començat amb una breu intervenció del president d'Esquerra Vic, Josep Maria Font, que ha donat la benvinguda a la ciutat a tots els candidats. Font ha recordat els seus anys dedicats de ple a la política municipal, 12 dels quals com a regidor a l'Ajuntament de Vic.
Seguidament ha intervingut Antoni Casassas, president de la Federació Comarcal d'Osona, organitzadora de l'acte. Les primeres paraules del president comarcal han estat de suport cap a Isaac Peraire, candidat republicà a l'Ajuntament de Prats de Lluçanès i que tot just aquest divendres ha sortit de l'Hospital General de Vic, després d'estar ingressat els últims dies a causa d'una pneumònia. Els assistents han esclatat amb un fort aplaudiment de suport cap al jove pradenc.
Seguint amb la seva intervenció, Casassas s'ha felicitat pel nombre de llistes que presenten a les eleccions i ha recordat que era el mateix presentar-se per Esquerra que fer-ho per Acord Municipal, i que si moltes de les candidatures osonenques anaven en coalició o amb el nom d'AM no era per amagar les sigles, sinó per l'obertura que la gent d'Esquerra ha fet per integrar més gent de la nostra societat a les candidatures. Casassas ha donat les gràcies a tots els que han ajudat a fer noves llistes i ha esmentat els noms de Josep Maria Freixanet, alcalde d'Olost, Isaac Peraire i el de Jaume Mas, alcalde de Calldetenes i secretari de Política Municipal d'Esquerra Osona. Antoni Casassas també ha agraït als nous membres de les llistes la seva aposta per fer créixer el partit.
Jordi Bertran, presentador de l'acte, ha anat cridant tots els caps de llista d'Osona i aquests han anat pujant a l'escenari de l'Auditori. Un cop tots a dalt, Pere Prat, alcalde de Manlleu, ha fet un petit parlament. Les seves primeres paraules també ha estat de record i d'homenatge a Rosa Maria Cullell, regidora de l'equip de govern amb Prat d'alcalde i que va morir l'estiu del 2009, i que ha tornat a aixecar un fort aplaudiment entre els assistents.
L'alcalde manlleuenc ha destacat que la gent d'Esquerra són persones serioses i amb sentit comú i que treballen per fer més fàcil la vida als seus ciutadans. Pere Prat ha recordat als caps de llista que ho són per primera vegada que no tinguin dubtes a demanar consell a companys de partit amb més experiència i els ha encoratjat a treball amb empenta i il•lusió cap al seu municipi. Ha acabat la seva intervenció aclarint les paraules que va dir en una entrevista a un mitja de comunicació i que han aixecat expectació en els últims dies. L'alcalde de la capital de Ter ha assegurat que els ajuntaments necessiten un nou model de finançament i que ja n'hi havia prou de suportar en els seus pressupostos despeses de serveis que han de prestar altres administracions i ha afegit que potser ja era hora de plantar-se.
Joan López, alcaldable republicà de Vic, ha intervingut després de Pere Prat, i ha refermat les paraules d'aquest i sobretot ha demanat als seus companys il•lusió per enfrontar-se als reptes que suposa ser alcalde o regidor d'un ajuntament.
Ha tancat l'acte Marc Sanglas, secretari de Política Municipal d'Esquerra i diputat al Parlament de Catalunya. En la seva intervenció, Sanglas ha recordat els 80 anys d'història del partit, fundat per presentar-se a unes eleccions municipals i per aquest motiu Esquerra sempre es pren els comicis locals com els més importants de tots. El diputat ha fet un paral•lelisme entre la Conferència d'Esquerres de l'any 31, on diferents líders i formacions polítiques van ajuntar-se per crea ERC i les moltes candidatures d'Esquerra que van associades amb altres partits, com pot ser Acord Municipal o altres, o bé com a independents associats, cosa que eixample la base del partit. Finalment Sanglas ha destacat la bona feina feta des de la Federació d'Osona, i ha donat el suport del partit a tots i cadascun dels candidats d'Esquerra.
L'acte ha acabat amb una foto de família de tots els candidats.
---------------
CAPS DE LLISTA D’ERC
Balenyà CARLES LÓPEZ
Calldetenes JAUME MAS
Centelles NORBERT GÓMEZ
Collsuspina ORIOL BATLLÓ
Espinelves JOAN MANUEL CLAVERIA
Folgueroles TXEVI BUIGAS
Gurb PERE MOLIST
Les Masies de Roda VÍCTOR PALLARS
Lluçà EVA BOIXADÉ
Manlleu PERE PRAT
Montesquiu ELISABET FARRERES
Muntanyola ROSA CARRASCO
Olost JOSEP Mª FREIXANET
Perafita RAMON BARENGUERAS
Prats de Lluçanès ISAAC PERAIRE
Roda de Ter JORDI SERRA
Sant Julià de Vilatorta JOAN CARLES RODRÍGUEZ
Sant Martí d'Albars JORDI SOLER
Sant Pere de Torelló JORDI FABREGA
Sant Bartemeu del Grau EMILI BENITO
Sant Quirze de Besora ISABEL VERGÉS
Sant Sadurní d'Osormort JAUME VIDAL
Sant Vicenç de Torelló LAURA BASSAS
Santa Cecília de Voltregà EDUARD VILA
Santa Eugènia de Berga FILO TIÓ
Santa Eulàlia de Riuprimer ÀNGEL TORRES
Santa Maria de Besora ENRIC ROSELL
Sobremunt JOAN FONT
Santa Maria de Corcó VENTURA BAGARIA
Taradell JORDI FREIXAS
Tavèrnoles JOAN ROURA
Tona JOSEP Mª GIRALT
Torelló JORDI CASALS
Vic JOAN LÓPEZ
Viladrau HÈCTOR BAYARRI
