ERC a Osona ha mantingut uns resultats força dignes, si els comparem amb la resta del país. Els republicans ja tenen lligades vuit alcaldies, i encara en podrien caure dues o tres més. També han aconseguit el segon diputat de la Diputació de Barcelona, gràcies sobretot al resultat de Pere Prat a Manlleu i la victòria sense concessions de Jordi Fàbrega a Sant Pere de Torelló, així com el fort ascens a Roda, on l'exalcalde Jordi Serra ha estat la llista més votada, empatant a cinc regidors amb IPR-PSC.
ERC ha rebut les principals patacades a Sant Quirze de Besora i Santa Eugènia de Berga, on ha perdut les alcaldies en detriment de CiU. A Sant Quirze, el tàndem Vergés-Mascarella (l’alcalde va cedir el primer lloc a Vergés) no ha funcionat. Filo Tió tampoc ha pogut repetir a Santa Eugènia. També perd la de Tavèrnoles.
Un altre dels llocs importants on perilla l’alcaldia d’ERC és a Calldetenes, on Jaume Mas ha obtingut el major nombre de regidors però no la majoria absoluta. Els partits de l’oposició sumen per formar equip de govern.
ERC perd les alcaldies de Santa Eugènia i Sant Quirze de Besora
Tot i això, els republicans mantenen uns resultats més que dignes, en comparació amb la resta del país.
ARA A PORTADA
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
-
Nani Roma i el maldecap del fill amb cadira de rodes: «Haurà de fer classe amb 36 companys» Redacció
-
-
-
Un viatge cinematogràfic, cultural i gastronòmic amb el Festival Nits de Cinema Oriental de Vic Irene Giménez Vinyet
Publicat el 23 de maig de 2011 a les 18:23
Et pot interessar
-
Societat El bar del Sucre obrirà de manera estable i continuada durant tot l'any
-
Societat La Fira del Pescador de Roda de Ter arriba a la 30a edició
-
Societat Detingut un conductor a Gurb per superar amb escreix la taxa d'alcoholèmia
-
Societat Per què Pilarín Bayés encara no s'ha tirat a la piscina aquest estiu?
-
Societat Una nova marca algutina els 13 recursos socials i sanitaris d'Osona per millorar l'atenció dels malalts
-
Societat Caixa Enginyers inaugura una nova oficina a Vic