La jutgessa de Sabadell que investiga l'anomenat cas Mercuri ha imputat 40 dels 44 alcaldes de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) que haurien cobrat dietes suposadament irregulars entre 2011 i 2012. Quatre dels alcaldes investigats són aforats i només seran imputats si ho decideix un tribunal superior.
Entre els 40 alcaldes imputats, n’hi ha tres d’osonencs: Miquel Arisa, alcalde de Centelles i actual membre del comitè executiu i president de la comissió sectorial de Petits Municipis de la FMC; Josep Maria Freixanet, alcalde d’Olost i president de la comissió sectorial d’Educació de la FMC; i Pere Prat, alcalde de Manlleu i exvicepresident de la FMC. En el cas d’Arisa, la quantitat percebuda va ser de 10.540 euros; la de Freixanet, 5.720 euros; i la de Prat, 4.176 euros.
La Fiscalia Anticorrupció ja va explicar que veia clars indicis de delicte després d'analitzar l'informe que la jutgessa va encarregar als Mossos d'Esquadra. L'esclat de l'escàndol va provocar la dimissió de Bustos de tots els seus càrrecs a l'Ajuntament de Sabadell i a la Diputació, el nomenament d'un nou secretari general de la FMC i la dimissió dels càrrecs de CiU dins de la FMC.
Pere Prat, en declaracions aquesta tarda a Osona.com, s’ha mostrat molt “tranquil” i assegura que anirà a declarar davant del jutge amb la “consciència ben tranquil·la”. Tot plegat, l’alcalde de Manlleu considera que “s’ha tret de mare”.
Imputats els tres alcaldes osonencs esquitxats per les dietes de la FMC
Societat
Pere Prat diu que anirà a declarar davant del jutge amb "la consciència ben tranquil·la" i que el cas "s'ha tret de mare" | Josep Maria Freixanet i Miquel Arisa, els altres dos alcaldes implicats
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Mercat de Música Viva de Vic, on la cultura es dona de la mà amb la reivindicació Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Mercat de Música Viva de Vic reuneix 1.300 professionals acreditats Irene Giménez Vinyet
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 18, 19 i 20 de setembre Irene Giménez Vinyet
-
Política El Govern vol potenciar les aules d'acollida intensiva per afavorir la integració de l'alumnat nouvingut ACN
Publicat el
24 de juliol de 2014 a
les 18:03
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Roda de Ter reclama «actuacions concretes» per resoldre la problemàtica del trànsit
-
Societat
Troben el cos sense vida d'Andreu Chinchilla, veí de Viladrau molt conegut al poble
-
Societat
El concert inaugural de la 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic reflexiona sobre la música en directe
-
Societat
La iaia Angeleta, ingressada a l'Hospital de Vic: «No tot són flors i violes als 95 anys»
-
Societat
La inscripció «UE Vic» de la graderia de l'estadi Hipòlit Planàs no es restituirà (de moment)
-
Societat
La UVic-UCC s'incorpora al programa de pràctiques acadèmiques externes als tribunals d'instància de Catalunya
