Les vacances de Setmana Santa han deixat bones dades d'activitat turística a diverses comarques de la Catalunya Central. A les cases agrupades a l'Associació de Turisme del Berguedà s'ha registrat un 90% d'ocupació. "Estem contents", ha indicat aquest dilluns el seu president, Oriol Baños, abans d'apuntar que per aquestes dates acostumen a rondar sempre el ple. Des de l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme d'Osona, el seu responsable Antoni Dinarès també valora positivament la campanya. "La gent ve per la gastronomia, el paisatge, la tranquil·litat, el tracte", ressalta. A parer seu, tot el sector pot estar satisfet després d'uns dies de força moviment.
"Passats aquests anys de pandèmia sembla que s'està recuperant i estem contents, és la bona veritat", apunta Dinarès. A Berga també celebren la bona tendència dels darrers anys i reconeixent que tot i que es manté el domini del turista autòcton, sobretot de Barcelona i rodalia, a poc a poc més estrangers fan un forat al seu pla de viatge per passar uns dies a la muntanya o el camp. També explica que aquest 2023 les reserves s'han fet a darrera hora.
"Aquí hi ha un món rural bastant important, i dissabte que hi havia mercat a Vic, veies molta gent que estava en un càmping o en una casa rural. Veies molta gent de fora. Si ha influït la neu o no, no ho sé, però es veia molta gent", apunta Dinarès. Malgrat tot, reconeix que Osona el turisme no és una activitat central i l'oferta d'allotjaments és força limitada. Tanmateix, defensa l'aposta per un sector de "qualitat".
La Setmana Santa deixa bones dades d'activitat turística a Osona
Les comarques d'interior es beneficien del bon temps i els viatges de proximitat
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 10 d’abril de 2023 a les 13:45
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol
-
Societat La consellera Paneque visita les instal·lacions de la comunitat energètica Balenyà Sostenible
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Una quarantena d'artesans i 200 formatges per tastar i comprar al tall: torna el Lactium de Vic