L’alcalde de Manresa reclama l’aeroport corporatiu per a la Catalunya Central

Publicat el 21 de gener de 2009 a les 20:36

“Si l'aeròdrom Igualada-Òdena té les condicions, és un candidat”, ha assegurat Camprubí i ha reconegut que Manresa no disposa de cap espai per posar-lo, si bé Sant Fruitós del Bages sí. Al seu entendre, l'aeròdrom bagenc té poques condicions tot i que desconeix “si reuneix les imprescindibles" per presentar-se al concurs. “Entenc que cada municipi vol tenir la màxima activitat a casa seva”, ha precisat.
 
Per la seva banda, l'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, ha afirmat que l'aprovació del Pla d'aeroports, aeròdroms i heliports és el “tret de sortida” per a la convocatòria de concurs que decidirà on s'emplaça l'aeroport corporatiu de Catalunya en el que Igualada vol presentar la seva candidatura.
 
La cocapitalitat reclamada per Vic
 
Sobre les declaracions de l'alcalde de Vic la setmana passada en una visita a la capital de l'Anoia en que va expressar la necessitat que les capitals de les comarques que formen la Catalunya Central exerceixin una “cocapitalitat”, l'alcalde de Manresa ha afirmat que si ser capital significa tenir molts despatxos administratius sense activitat econòmica, no la vol.
 
Per Camprubí, tots els municipis volen ser líders i disposar de capital. “A partir d'aquí, clar que s'ha de parlar de cocapitals”, ha apuntat l'alcalde de Manresa, assegurant que no pot somiar en què el seu municipi sigui el líder “en tot”.
 
Segons la seva opinió, en aquest “espai natural” que és la Catalunya Central, tots els municipis poden tenir elements de lideratge i capitalitat que permetrien reforçar-se unes als altres i cooperar. Per ell, discutir-se entre els líders faria un “mal favor” per al territori.