La Diputació de Barcelona ha elaborat el pla d'accessibilitat de les Masies de Voltregà, un treball que ha estat lliurat a l'Ajuntament. El document té com a objectiu inventariar i identificar les barreres existents a la via pública i en els transports, així com pressupostar-ne l'eliminació a partir d'un pla d'etapes d'execució de manera racional i planificada.
Aquest pla dona compliment a la Llei d'accessibilitat, i en aquest marc el consistori vol fer una una sèrie d'actuacions per portar a terme durant els propers anys. Si bé es tracta d'un pla d'eliminació de barreres, alhora s'estableix com un pla de prevenció de barreres, establint criteris a emprar en les intervencions en obra nova o de reforma que es portin a terme en el municipi. El pla s'orienta a les millores de cara a l'autonomia personal dels col·lectius de persones amb discapacitat, i també preveu una millora de la qualitat de vida d'altres col·lectius, especialment la gent gran.
Així, el document presentat inclou l'inventari de tot el que ha de ser accessible en el nucli urbà del municipi, el seu estat de l'accessibilitat, orientant sobre la magnitud del problema amb proposta d'actuacions a realitzar pressupostades en fases.
El treball també inclou eines com indicadors de resum, plànols generals i plànols de solucions detallades, així com un full de resum de propostes d'actuacions, d'especial utilitat per als càrrecs polítics i tècnics i gestors municipals.
Les Masies de Voltregà compta amb un pla d'accessibilitat
Societat
El treball, elaborat per la Diputació, té per objectiu identificar les barreres i pressupostar-ne l'eliminació
ARA A PORTADA
-
Cultura Oques Grasses s'acomiada després de fer història a l'Estadi Olímpic: «Gràcies per tot l’amor que ens heu regalat» Pau Espí / Agències
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
23 de juliol de 2022 a
les 14:53
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
