Les queixes de les treballadores de les llars d’infants, al Parlament

El Grup de Treballadores de Llars d'infants d'Osona ha treaslladat les seves reivindicacions laborals als diputats osonencs Ramon Espadaler i Josep M. Freixanet.

Publicat el 22 d’abril de 2009 a les 18:38
En les darreres setmanes, el Grup de Treballadores de Llars d'Infants d'Osona s’ha reunit amb els diputats Ramon Espadaler (CiU) i Josep Maria Freixanet (ERC) per tal d’exposar-los-hi “la problemàtica situació laboral” en què es troben. També se’l hi ha demanat, en la mesura de les seves possibilitats, que incideixin en la nova Llei d'Educació de Catalunya (LEC) per tal que es corregeixi aquesta situació que troben “del tot injusta i del tot injustificada”. 

Ambdós diputats han manifestat que el sector 0-3 ha millorat força els darrers anys, sobretot en quan a instal•lacions, però que reconeixen que en canvi aquestes millores encara no han arribat a les treballadores d'aquestes escoles bressols.
 
Creuen, però, que la nova llei és un avenç per al sector ja que aquesta li reconeix per primera vegada el seu indubtable caràcter educatiu i a més recull força aspectes pedagògics d'aquesta etapa.
 
Freixanet (que és un dels ponents de la llei) es va comprometre a intentar que s'inclogui en la LEC una Disposició Addicional que parli i es concreti, a ser possible, d'un calendari per a l'homologació retributiva de les treballadores del sector 0-3 amb la resta de treballadores de l'etapa d'educació infantil. “Cal recordar, per exemple, que una persona que està treballant a P-2 pot tenir un sou de gairebé la meitat d'una altra persona que treballi a P-3, quan en realitat fan gairebé el mateix i per descomptat tenen absolutament la mateixa responsabilitat”, diuen des del Grup.
 
En la mateixa línia s'ha pronunciat fa pocs dies el Síndic de Greuges en l'Informe 2008 on parla, i insisteix, que cal eliminar les desigualtats que pateixen les professionals del primer cicle d'educació infantil amb les de la resta d'etapes educatives i que, per tant, s'han d'equiparar les condicions salarials i horàries de les professionals del primer cicle amb les del segon, és a dir equiparar l'etapa 0-6.