Les obres de reconstrucció d'un tram del canal industrial de Manlleu que es va esfondrar el passat mes d'octubre han començat aquest dimarts. El tram que es reconstruirà té uns 85 metres i va des de l'alçada del carrer Sant Martí fins a la zona dels rentants.
El regidor d'Urbanisme de Manlleu, Pere Riera, admet que l'inici de les obres de reconstrucció s'han allargat per “les dificultats” del propi projecte i per la necessitat d'assegurar-ne el finançament. Les obres que executa l'empresa local Arenes i Graves Castellot s'allargaran durant un termini màxim de cinc mesos i tenen un pressupost de 624.872 euros.
Els serveis tècnics municipals han elaborat el projecte que preveu la reconstrucció del mur i del col•lector amb volta de formigó armat, la col•locació de la balustrada i de l'enllumenat públic i la reurbanització del tram afectat del passeig del Ter. A part dels murs del canal, l'esfondrament va afectar un dels principals col•lectors d'aigües pluvials de Manlleu i també el tram del passeig del Ter que es recolzava en la volta del canal. Des d'aleshores aquest tram ha quedat tallat al trànsit.
Les obres tenen una especial complexitat tècnica. El cost inicial estimat inicial s'havia estimat en uns 800.000 euros. La Generalitat hi aporta 300.000 euros.
El canal industrial de Manlleu data de l'any 1848. Té gairebé dos quilòmetres de recorregut. A més d'alimentar set fàbriques i dos molins, el canal de Manlleu era el punt de trobada de les dones de les famílies obreres, ja que s'hi ubicaven els rentants. L'existència del canal va convertir Manlleu en la capital industrial d'Osona, i encara avui alimenta la turbina Francis del Museu Industrial del Ter, en funcionament mitjançant un alternador automatitzat.
- Àudio: Pere Riera, regidor d'Urbanisme de Manlleu (25 s)
- Notícies publicades
