Nova rotonda a l'entrada de Prats de Lluçanès

La Diputació la construeix a la cruïlla de la BV-4401 i B-431

Publicat el 11 d’agost de 2018 a les 12:33
Aquest juliol, la Diputació de Barcelona ha iniciat les obres de construcció d'una rotonda a la cruïlla de les carreteres BV-4401 i B-431 i el carrer Josep Cirera, a Prats de Lluçanès. Les obres tenen un pressupost d'execució de 238.370 euros i un termini de quatre mesos i consisteixen en executar una rotonda de 32 metres de diàmetre exterior, amb illot central de 9,6 metres de radi i voreres perimetrals d'1,8 metres d'amplada mínima.

A més tambés hi haurà una millora del drenatge de la B-431, el soterrament de la xarxa de telèfon, la instal·lació del nou enllumenat públic i la renovació de les barreres de seguretat. Durant les obres, el regularà el trànsit amb pas alternatiu mitjançant personal i semàfor provisional. Tal com explica la Diptuació en una nota, l'objectiu de les obres és millorar l'accessibilitat, la seguretat viària i la mobilitat, donant continuïtat als itineraris de vianants i reduint la velocitat dels vehicles, creant una porta d'entrada al nucli urbà.

Es tracta d'una cruïlla en X on la via principal és la B-431 (titularitat de la Generalitat de Catalunya) just en un revolt de gran radi d'aquesta carretera a l'entrada al nucli de Prats al que s'arriba després d'una recta de més de 400 metres de longitud. La cruïlla presenta, doncs, una sèrie de problemes com que els vehicles que circulen per la B-431 en sentit al nucli urbà de Prats de Lluçanès ho fan amb un excés de velocitat, superior als 50 km/h permesos. També l'accés a la cruïlla des del carrer Josep Cirera es fa amb un pendent molt pronunciat, el que dificulta la maniobra i la visibilitat.

També en aquest indret, al nord de la BV-4401, hi ha el camí de Sant Andreu, molt freqüentat per vianants que per accedir-hi, han de caminar pel marge de la carretera BV-4401 des de la cruïlla i no disposen de passos senyalitzats i amb prioritat per a poder creuar les carreteres. Així mateix, la cruïlla s'utilitza per efectuar canvis de sentit a causa de la configuració actual de l'entramat viari del nucli, el que també genera un risc afegit a l'encreuament.
 

Mapa de la futura rotonda Foto: Diputació de Barcelona