La Festa Remença torna a Tavèrnoles. El dissabte s’iniciaran les activitats amb un esmorzar que donarà el tret de sortida al tradicional concurs de bolets per l’entorn del poble. A les 19.30 hores, tindrà lloc la conferència La vida dels remences, a càrrec de la Dra. Rosa Lluch Bramon, professora d’Història Medieval a la UB.
Un any més, la posada en escena de la representació de La Presa del Castell de Savassona serà el principal atractiu de la Festa, on una cinquantena d’actors reconstruiran aquests fets reals ocorreguts a Tavèrnoles a finals del s.XV. Aprofitant l’entorn privilegiat que ofereix el bonic poble de Tavèrnoles, diferents indrets del poble es converteixen en l’escenari, amb decorats naturals, de l’obra. La representació es podrà veure el matí i la tarda de diumenge.
Aquest fet històric poc conegut es va localitzar en la documentació dels fons de l’Arxiu Municipal de la ciutat de Vic. Després de la investigació en altres arxius, es va poder desvetllar el que va succeir aquell juliol de 1485. Així, i gràcies a la recreació històrica que es presenta, es podrà conèixer una petita part de la història de Tavèrnoles, però que alhora és una petita part de la història del país. El relat s'ha construït gràcies al treball de recerca de la historiadora Elisenda Collelldemont, a partir de documentació trobada a l’Arxiu Municipal de la ciutat de Vic.
A més de la representació de La Presa del Castell de Savassona, un bon grapat d’activitats complementaran les Festa Remença. Des de bon matí de diumenge els carrers s'ompliran amb la mostra de bestiar de pagès, la fira d’artesans i oficis, exhibicions de forjadors, tallers infantils, ponis, una visita guiada a l’església de Tavèrnoles, etc. Paral·lelament a la Festa Remença es disputa la 14a edició de la Cursa de Sant Galderic, que aquest any, com a novetat, es trasllada la sortida i l’arribada a l’Espai Cobert.
Els amants de la fotografia podran captar el seu moment de la Festa i participar al concurs d’Instagram. Només cal seguir els perfils de @tavernoles i @turismetavernoles i publicar-les amb les etiquetes #festaremença i #Tavernoles.
Tavèrnoles acull la Festa Remença
La posada en escena de la representació de "La Presa del Castell de Savassona" tornarà a ser-ne el principal atractiu.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2022 a
les 19:40
Actualitzat el
15 d’octubre de 2022 a les
20:10
Et pot interessar
-
Societat
Molta participació en la 12a edició de les jornades Càpsula d'orientació acadèmica
-
Societat
La Fundació Vedruna obrirà al públic la casa de Vic on va viure la fundadora de la congregació
-
Societat
Govern i advocacia avalen el nou grau en Dret de la UVic-UCC
-
Societat
Lluc Crusellas presenta la col·lecció de mones de Pasqua 2026
-
Societat
Vic disposa d'un nou aparcament paisatgístic gratuït al sud de la ciutat
-
Societat
Fuig d'un control policial a Taradell, punxa una roda i acaba detingut per conduir begut
