El servei de manteniment i conservació del verd urbà de l'Ajuntament de Torelló va començar a finals de la setmana passada les feines de sega i desbrossament de part de la vegetació al tram del riu Ges que passa pel municipi.
Tal com explica l'Ajuntamennt, els treballs només es fan a la part de la riba més pròxima al mur de contenció i es deixa una àmplia franja de vegetació natural d'entre 4 i 5 metres a banda i banda del riu.
Com que és un tram urbà, canalitzat i amb diverses infraestructures (ponts i passeres), només es permet la presència de vegetació herbàcia que, en cap cas, suposi un perill davant de possibles avingudes d'aigua. Amb aquest desbrossament selectiu es facilita el desenvolupament de tot el cicle anual de la vegetació i, a la vegada, s'afavoreix la presència de la fauna associada a aquest espai.
De fet, enguany el desbrossament es fa un mes més tard respecte a anys anteriors, per no interferir en la nidificació d'ocells com la polla d'aigua, l'ànec collverd o la boscarla de canyar. Les zones de vegetació a tocar del riu Ges són espai habitual d'alimentació per a martinets blancs i bernats. Durant l'època de migració també són un bon refugi per ocells insectívors com papamosques, mosquiters o boscarles.
D'altra banda, també se sega el prat florit establert a una franja de terreny entorn del riu Ter, entre La Bardissa i el pont de Conanglell. En tots els casos, es busca mantenir l'equilibri ecològic i afavorir la presència de fauna i flora.
Torelló desbrossa l'entorn del riu Ges un mes més tard
L'Ajuntament ha ajornat les feines de sega per no interferir en la nidificació d'ocells
ARA A PORTADA
-
Vic vol limitar l'obertura d'alguns negocis per garantir «un comerç de qualitat i proximitat» Irene Giménez Vinyet
-
-
Els cossos d'emergències es reuneixen a Vic per millorar la coordinació en cas de nevada important Redacció
-
Les regidores de Vic reafirmen el seu compromís per a l'erradicació de la violència masclista Irene Giménez Vinyet
Publicat el 23 d’agost de 2021 a les 17:55
Et pot interessar
-
Societat
Una vintena d'establiments de Vic han hagut de tancar per no complir la normativa
-
Societat
Té un accident a la C-17 a Tona, fuig a peu amb les filles menors d'edat i dona positiu en drogues
-
Societat
La campanya d'estiu i tardor de regulació i informació al pantà de Sau atén més de 8.000 persones
-
Societat
Osona i el Lluçanès commemoren el 25N: actes i activitats
-
Societat
El documental «The Last Expedition», Flor de Neu d'Or del 43è Festival de Cinema de Muntanya de Torelló
-
Societat
La Guàrdia Urbana de Vic detenen un multireincident al barri del Sucre
