Torrejón de Ardoz també fa marxa enrere en la restricció del padró

Un informe de l’Advocacia de l’Estat, de la mateixa manera que va fer a Vic, insta a la població madrilenya a no restringir l’accés als immigrants.

Publicat el 26 de gener de 2010 a les 06:43
L’alcalde de la localitat madrilenya de Torrejón de Ardoz, Pedro Rollán (PP), ha anunciat aquest dilluns que tornarà a empadronar tots els immigrants en situació irregular. D’aquesta manera, l’Ajuntament  acata l’ordre de l’informe de l’Advocacia de l’Estat, que ha estudiat la situació. Rollán ha dit, de la mateixa manera que fa uns dies va fer l’alcalde de Vic, que acatava el dictamen però que no el compartia.

Des de fa un temps, Torrejón de Ardoz posava traves al padró dels immigrants. A més de demanar-els-hi el passaport i una vivenda, tal com marca la normativa, també exigia que visquessin en pisos amb més de 20 metres quadrats per persona. L’altre requisit addicional era que el passaport no tingués només el visat de turista. L’objectiu era evitar la formació dels anomenats “pisos patera”.

La polèmica que va encetar Vic amb el tema del padró va fer girar els ulls cap a d’altres punts de la geografia espanyola, com Torrejón de Ardoz, que ja restringia l’accés al padró, tot i que en termes diferents dels que volia implantar l’Ajuntament de la capital d’Osona.

L’Ajuntament de la població madrilenya ha demanat al govern central que aclareixi la llei d’estrangeria i que faciliti més suport econòmica per a les polítiques d’integració dels nouvinguts.