Albert Batlle, nou director general dels Mossos d'Esquadra

L'actual director adjunt de l'Oficina Antifrau rellevarà el vigatà Josep Martínez, que ha assumit el càrrec de manera transitòria

Publicat el 10 de juny de 2014 a les 17:52
Albert Batlle, en una compareixença a l'Oficina Antifrau. Foto: Arxiu ND/ACN.

El Govern ja ha trobat el substitut de Manel Prat com a director general dels Mossos d'Esquadra. I no s'ha decantat per cap dels quadres dirigents de CDC o d'UDC, sinó que s'ha fixat en l'exsecretari de Serveis Penitenciaris entre 2003 i 2011, exregidor de l'Ajuntament de Barcelona pel PSC i actual director adjunt de l'Oficina Antifrau Albert Batlle per traslladar-li la responsabilitat. Durant la roda de premsa posterior a la reunió del Govern, Homs ha emfasitzat que Batlle "no és militant del PSC", sinó que és "independent".

Homs ha definit Batlle com "una persona seriosa i molt lleial a la institució", i ha explicat que, a l'hora de seleccionar-l'ho, el Govern ha valorat que era algú que "té experiència, una certa trajectòria i que ha conegut món relacionat directament o indirecta amb la seguretat". També ha reconegut que les seves responsabilitats "no són senzilles", però n'ha valorat el seu "compromís".

Albert Batlle prendrà possessió del càrrec el proper dijous, segons han informat a Osona.com fonts del Departament d'Interior. El nou cap dels Mossos d'Esquadra rellevarà el vigatà Josep Martínez Melgares, que va assumir el càrrec de manera transitòria el passat dimarts, 3 de juny. Melgares continuarà al seu càrrec anterior de secretari general del Departament.