El Govern preveu acabar de pagar tots els seus deutes als ens locals "en els primers mesos" del 2014, segons la previsió oficial que la vicepresidenta de la Generalitat i consellera de Governació, Joana Ortega, ha donat aquest dijous a conèixer a la Comissió d'Assumptes Institucionals (CAI) del Parlament. El deute, que se situava al voltant dels 800 milions d'euros el setembre del 2013, està ara mateix en els 600 milions. En aquests moments, ja hi ha 115 municipis que no tenen cap tipus de deute amb la Generalitat, ha assegurat Ortega.
L'objectiu del Govern és que amb data de 31 de desembre ja s'hagi pagat un terç del deute. Ortega també ha recalcat que, en funció de com evolucionin els pagaments del Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA), la totalitat d'aquest deute es podria pagar abans del previst.
Al setembre, la mateixa Ortega ja va anunciar que pagaria el deute als municipis aquest mateix 2013, però el retard del govern espanyol en fer efectiu els diners del FLA no ho ha permès.
El Govern diu ara que pagarà els deutes als ens locals a l'inici de 2014
Política
Joana Ortega ja espera abonar aquest any un terç dels 600 milions totals que es deuen
ARA A PORTADA
-
Societat Manlleu adapta la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa per les previsions de pluja Irene Giménez i Vinyet
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
28 de novembre de 2013 a
les 19:17
Et pot interessar
-
Política
Les petites coses mal fetes
-
Política
ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027
-
Política
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Política
Josep Sallent és el nou alcalde de Santa Eugènia de Berga en substitució de Xavier Fernández
-
Política
Eduard Robles deixa l'acta de regidor de Manlleu: «Se m'ha acabat la bateria»
-
Política El darrer curs polític del mandat arrenca a Vic amb el «repte demogràfic» al centre del debat
