El president del comitè de govern d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, deixarà aquest dilluns la secretaria general de CiU aprofitant la reunió de la Comissió Executiva Nacional de la federació, segons ha pogut saber l'ACN. En aquesta trobada, es nomenarà també el seu relleu, Ramon Espadaler, que també és president del consell nacional d'UDC i conseller d'Interior.
Duran ha pres aquesta decisió després de reflexionar-ho durant vàries setmanes i d'analitzar-ho amb el seu soci de federació, el president de la Generalitat, Artur Mas. El dirigent democratacristià continuarà al capdavant del seu partit i també com a portaveu de CiU al Congrés.
Després de les eleccions europees, Duran va fer públic que havia obert un període de reflexió sobre la seva continuïtat com a secretari general de CiU, i ja va avançar que no prendria cap decisió sense acordar-ho primer amb Artur Mas.
En un primer moment, des de CDC es van qüestionar que pogués seguir sent el portaveu de la federació a Madrid, però la polèmica es va esvair després que el líder d'UDC refermés el seu compromís amb la consulta. En una de les seves últimes intervencions públiques, a l'Escola d'Estiu d'Unió, Duran va apostar per recuperar l'espai de centre a Catalunya.
Espadaler substitueix Duran a la secretaria general de CiU
El relleu es formalitza aquest dilluns en la reunió de la Comissió Executiva Nacional del partit
ARA A PORTADA
-
Vic inicia el procés per declarar els gegants i els caps de llúpia com a bé cultural d'interès local Irene Giménez Vinyet
-
-
Salut reforça l'atenció ambulatòria a Osona amb el nou hospital de dia del Consorci Hospitalari de Vic Redacció
-
Advocats d'Osona interposa una denúncia per la infiltració de mossos a les assemblees de docents Redacció
-
Publicat el
20 de juliol de 2014 a
les 20:49
Et pot interessar
-
Política
La regidora que flirteja amb Aliança Catalana abandona el govern de Vic
-
Política
Guerra oberta a Vic pel possible fitxatge d'una regidora de govern per Aliança Catalana
-
Política
Manlleu exigeix una estació de tren «digna, funcional i accessible»
-
Política
L'exalcalde Joan Roura s'incorpora com a regidor d'ERC a Tavèrnoles
-
Política
L'Ajuntament de Vic negocia amb Madrid per adquirir l'edifici del CAP dels Caputxins
-
Política
Marina Quintana serà la candidata d'Aliança Catalana a Roda de Ter a les eleccions municipals del 2027
